Translate

fredag 28 augusti 2015

Höstkänsla

Visst är det härligt med hösten då det börjar en massa nytt efter sommaruppehåll och rutinerna blir som vanligt! Jag har börjat storstäda och försöker få allt iordning här hemma, både efter sommaren och efter att jag slarvat med det mesta när jag haft ont. Tvätt och badrum idag varvat med lite annat, hur skönt som helst.
Vi fick besök av Haralds moster Ami som precis flyttat till Höganäs från USA och hennes dotter Kristin (Haralds kusin) som bor i San Diego. Väldigt roligt att träffa henne.


En liten kort promenad (vis av gårdagen) till Bokhandeln för att köpa papp till ett projekt.


Köpmansgatan


Bibliotekstorget, en scen är uppställd och jag läste sedan att det är Euronäsdagen imorgon med lite olika program.


Jag passade också på att handla några växter.



Widdings gamla villa som ser mer och mer fallfärdig ut och har en enorm trädgårdstomt. 


Så var jag hemma igen.


Nya blommor så nu börjar vår ingång se trevlig ut igen.

Mitt andra projekt idag är att jag har sorterat upp alla mina foto som kan scrappas. Så skönt att ha gjort det och det blir lättare att hitta foto. Jag använde uppmärkningsetiketter som jag hittat hos Amy Tangerine, hon har också en del andra saker som man får skriva ut och använda.


Organisationspersonen i mig är mycket nöjd. Jag hann också med en layout idag. Jag har använt en av augustiskisserna hos Scrupmuch?



Jag har gjort ytterligare en layout till dotterns familjebeställning. Eftersom de ska vara svartvita med endast en liten och ljus färgnyans så fick det bli så. Svart CS och papper från Studio Callico och några remsor från American Craft. Textkortet är från Kaiser Craft. Några små dekorationer och en egen virkad blomma. Fotot är på Mias sambo Jonas brorsson och hans sambo. Nu är den försenade vernissagen bokad till den 19 september i samband med Kulturnatten. Passar ju bra haha! Det ska bli roligt.

Harald gjorde kålpudding idag, det är så gott och han lyckades som vanligt.


Ha en bra helg allihop!

13 kommentarer:

  1. Åååhhh!! Den som hade din energi och praktiska organisations sinne! Jag vill ha det så men når sällan ända fram. Härligt iallafall, för då är du på gång :-) På gång är du ju med scrapperiet också. Ännu en sån sober och snygg LO!!! Snygga papper och en så mysig virkad blomma. SÅ glad att du delar med dig med oss på ScrapMuch? Var rädd om dig nu. Kram Anna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hade vi bott nära så hade jag hjälpt dig, jag älskar att organisera! Mina barn är inte så intresserade av det haha! Kram

      Radera
  2. Beautiful layout, love the black-and-white color scheme and the crocheted flower. Thank you for joining us at scrapmuch?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! I am looking forward to a new month!

      Radera
  3. Vi firar kommunens skämt med Euronäs samtidigt som man aviserar nedskärningar inom skolan, bra där Kovacs!

    Mycket tjusigt tillskott till vernissagen, tack!

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg tolkning av skissen! Gillar att du använt så mycket svart och vitt med några få "poppar" med färg! Snyggt! Tack för att du är med och tävlar med oss på ScrapMuch?! Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Lovely layout, thanks for joining us at Scrap Much!?
    !

    SvaraRadera
  6. beautiful layout!! Love the black and white with pops of colours!! the flower is very unique and wonderful. Thank you for playing with us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  7. Great take on the sketch!! Thanks for playing along with us at ScrapMuch?

    SvaraRadera