Translate

fredag 14 augusti 2015

"Träning"


Jag har börjat med träningsprogrammet men får nog hoppa över ikväll, längst ner står det att om man har ont är knäet överansträngt och då ska man ta det lugnare. Ingen bra dag idag alltså, jag har haft jävligt ont, jag är så trött på det, ett riktigt gnällinlägg blir detta.


För att inte tala om getingsticket, det har plågat mig hela natten och hela dagen idag.

Fast alla goa vänner gör mig glad, det känns inte riktigt som att jag är värd allt. Flera besök idag varvat med tvättstuga och packa hem från båten. Ska jag gnälla mer så vill jag bada, det är så lockande när jag passerar badet, men det går ju inte. Jag cyklade idag, ner till hamnen gick jättebra och jag kände mig riktigt glad just då, men hem, det gick nästan inte.


Ett jättefint kort (embossat som jag är lite avis på) kom i brevlådan igår från min scrapvän Anna med fina ord!


Haralds moster Ami som just flyttat hit till Höganäs från USA, 85 år gammal, kom pigg och allert och hälsade på en stund med mitt favoritchoklad. Då skäms jag nästan över min ynkliga form. Jag biter nog ihop och kör träningspasset ändå.

En stund vid scrapbordet hann jag med iallafall och gjorde ett bidrag till Hobbyworlds augustitävling med tema Sommar.


Jag har använt vit CS med sprayad och stänkt mist. Inga mönsterpapper för ovanlighetens skull. Dekorationer från Kaiser Kraft, paljetter och lite annat. Lite symaskinssöm också. Foto, som jag delat på mitten på barnbarnet Charlie i badtagen. Det var lite lustigt för jag fick precis veta att den bilden kommit med i ett annat sammanhang som jag inte vill avslöja nu.

Hoppas ni får en trevlig helg nu när vi äntligen fått sommarväder som det verkar i hela vårt avlånga land.

11 kommentarer:

  1. Det sägs att delad glädje är dubbel glädje, men också att smärtan blir halv om man har nån att berätta den för....(fritt tolkat)...Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, ja så är det verkligen! Tack för ditt besök, så roligt att träffa dig och prata en stund, kram

      Radera
  2. Åå den här är också så härlig! ! Missade den tidigare :-) Roligt att du blev glad för kortet♡ Önskar att jag kunde komma och hälsa på istället och ge dig en styrke kram men det får bli kort och sms och blogg.
    Kram Anna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, gillar den själv faktiskt! Jätteglad blev jag, du är så snäll och jag känner kramen.....

      Radera
  3. Jättefin LO! Vackra sommarfärger!

    SvaraRadera
  4. Verkligen jättesnygg layout med härliga färger! Underbar!
    Tack för att du är med och tävlar med oss på Hobbyworld.

    Mvh
    Helén

    SvaraRadera
  5. ÄLSKAR din LO!! Smileysarna och alla färgglada prickar - såå snyggt!!

    Tack för att du är med i vår augustiutmaning på Hobbyworld!

    Kram,
    Jeanette - Tettiz

    SvaraRadera
  6. Supermysig layout i härliga sommarfärger! :)

    Tack för att du är med och deltar hos oss på Hobbyworld!

    Mvh Malin

    SvaraRadera