Translate

söndag 30 augusti 2015

Lördag

Det blev inte mycket städat idag inte och lika bra det. Dottern kom på besök och det är alltid så mysigt.


Dagens scrap blev en tolkning av Pixels and Paper Challenge för augusti, lite sista minuten. Det är denna fina bilden som inspiration.



Jag inspirerades av färgerna och formerna i paraplyet och valde ett foto efter bilden. Papper från Studio Callico och foto på mitt barnbarn Ellinor med hennes brorsdöttrar Alice och Alva.


Ikväll hade vi en seglarträff i båtsällskapets lokal, tyvärr blev vi inte så många, men vi hade väldigt trevligt.



Var och en skulle ha mat med sig och vi hade en egen potatissallad och stekt kycklingfilé.


Jättemysig kväll på alla sätt, nu vill jag rakt inte sluta segla känns det som.


Flera hade kräftor och räkor med sig och jag hade turen och glädjen över att få smaka dessa läckerheter.  Vad jag njöt, särskilt över havskräftorna.

10 kommentarer:

  1. Nice LO> love the colored triangles. thanks for playing with us at Pixels and Paper.

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du bara njöt i solen med Mia istället för att städa!!! Duktig tjej!! :)
    Mysig tillställning med god mat och jag är säker på att ni får komma och träffa dom även om ni har husbil istället ;) Och en så häftig layout Christel!! Gillar dom vimplarna och det pappret med kartan och ALLT!! Du har tolkat bilden så bra med färgerna och tjejerna som vandrar fram, härligt som alltid!! Tack för att du delar med dig hos oss på Pixels and Paper :) Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina respons, jag trodde inte att jag skulle komma på något, men sorteringen av mina foto löste det! Kram

      Radera
  3. Jättehärlig LO Christel! Trianglarna på sidan är verkligen pricken över i. Jättefint foto!!! Ha en bra söndag! Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Åsa, ha en bra söndag själv! Kram

      Radera
  4. Love the vivid splashes of colour on your page Christel - you have certainly captured the feel of the inspiration photograph in your work. Many thanks for sharing with us on Pixels and Paper.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you dear Jane, I really like the photo!

      Radera
  5. Very clever use of colour, I love it!

    SvaraRadera
  6. Wow how cool and creativ is this.... en fantastisk scrappe side.Thank you for playing along with our challenge at Pixels and Paper

    SvaraRadera