Translate

lördag 12 september 2015

Kalas

Födelsekalas idag, barnbarnet Jonathan fyller 31 år och hade ett trevligt kalas.



Men först idag hade jag en dag vid scrapbordet, men inget gick riktigt min väg.  En svår skiss hos Scrap the girls denna månaden.



Blommor är inte riktigt min grej så jag försökte lösa det hela på mitt sätt. Jag får väl erkänna att jag inte är särskilt nöjd, men det får duga ändå. Vit CS också utklippta rundlar från ett önsterpapper från Echo Park. Jag har skrivit handstil på layouten och det gör ju inte saken bättre. Foto på barnbarnsbarnet Alva, hon gillar att fixa och ordna.

Ja, så var det kalaset, trevligt och roligt, vi blev bjudna på egengjord Pull Pork med en fantastiskt god coleslow och tillbehör, alternativt tacos, jättegott alltihop.




Barnbarnen Wille, Charlie, Sanna och Ebba.


Värdinnan Hanna med Alva och Alice.


Det var många vid bordet som vanligt.


Några satt här istället.


Charlie och Wille chillar i soffan.


Sanna och Ebba tog hand om Alva och Alice.


Farmor Mia.


Marängswiss till kaffet.


Alice skulle sköta strösslet.


Sång till födelsedagsbarnet.


Svärdöttrarna Petra och Ulrica.

En härlig lördag, tack för trevligt kalas!



13 kommentarer:

  1. Såg väldigt gott ut det där! Ja den skissen är svår!!! Men du har då löst det galant med dom läckra cirklarna och jag tokgillar att du skrivit för hand!!! Du skriver så snyggt och det gjorde dig så bra här. Mer sånt!! Själv har jag inte hunnit scrappa alls än i helgen, hinner nog inte idag heller.. Kanske bra med en paus också :-) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, ska försöka börja skriva mer (kanske). Hoppas du känner dig bra iallafall och kan njuta av sonens besök hemma. Kram

      Radera
  2. Fina bilder och kul igen att se hela tjocka släkten som bara blir större och större. Jag blir matt bara jag tänker på att vara så många varje gång, men ni ser ju ut att trivas. Jag blir också inspirerad av alla sorters mat och tårtor. Kanske en vilodag i dag, söndag, för er? Kramar.

    SvaraRadera
  3. Åsså, två kalas nästa helg:) Vilken rolig bild på mig och Alice!

    SvaraRadera
  4. Åh den här gillar jag jättemycket! Vilka härliga färger och fint upplägg! Tummen upp! :-) Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Love the way you interpreted the sketch! Flowers aren't really my thing either so I love how you made it work! Thanks for joining us at STG.

    SvaraRadera
  6. Lovely layout, the circle cutouts look great! Looks like your grandson had a wonderful birthday party. Thanks for joining us at Scrap The Girls

    SvaraRadera
  7. Love your layout! Thanks for joining in at STGs!

    SvaraRadera
  8. love you page, thanks heaps for joining us at STGs ♥

    SvaraRadera
  9. What a great take on the sketch! I love all the brightly coloured circles & the cute photo! Thanks so much for joining us at Scrap the Girls!

    SvaraRadera
  10. Love your fussy cutting - beautiful work. Thank you for playing along with Scrap The Girls! xx AJ

    SvaraRadera