Translate

söndag 13 september 2015

Vilodag

Idag har jag bara tagit det lugnt, inte varit ute, bara skrotat omkring hemma. En dag kan snabbt försvinna på det sättet och jag känner mig onyttig. Jag har ju scrappat förstås, men ingenting lyckas riktigt just nu. Jag får väl visa en iallafall för att ha något innehåll idag. Stuck?! har en skiss och en samkörning med Scrap Our Stash.  Lite kul är detta. Skissen är denna


För att sedan kombinera med Scrap Our Stash så ska man använda något från varje bokstav i Layers.



 L = Leaves
 A = Arrows
 Y = Yellow
          E = Enamel dots
        R = Rhinestons
S = Silver

Så blev det och det blev inte så bra, det är nog inte min grej att bli så låst, ibland funderar jag på om jag ska sluta med alla skisser och utmaningar och bara göra mitt eget och vara nöjd med det. Vad gillar jag då inte i denna? För det första skulle båda fotona vara i gråskala också passar inte den färgglada vimpelraden bland de i övrigt dämpade färgerna. Jag blir irriterad på mig själv faktiskt. Fotot, som jag tycker om, är från bröllopet i somras med Jonathan och Alice.

Nu kör vi på en ny vecka!

20 kommentarer:

  1. What a beautiful and adorable design. Great sketch take, details and love stash used. Thanks for your entry in our challenge at Scrap Our Stash!

    SvaraRadera
  2. YAY to the start of a new week! The photos that you used in your layout are so full of joy! You scrapped them beautifully using the sketch. And I love the way you used the items in your stash. Thanks for joining us at Scrap our Stash this month.

    SvaraRadera
  3. Oh, this is beautiful and so sweet!! Such a gorgeous photo!! Thanks for joining the challenge at SOS :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks, I love the photo with my grandson and his daughter!

      Radera
  4. Beautiful wedding layout! Love the splash of colour on the monochromatic background! Thanks for playing along with Stuck?!

    SvaraRadera
  5. Ja, vad ska jag säga!! Även om DU inte är nöjd så märker du ju att flera här ovan säger något annat!! Och jag bara tokgillar den, jag tycker det blir en så häftig kontrast mellan gråskalan och det färgglada, så även med fotot!!! super snyggt med dom gula enamel dotsen , ja allt!!! Jag tror du skulle ledsna efter ett tag utan skisser och sånt, du gillar ju utmaningar.... Men varva med att bara flöda som du vill och att följa skisser!! :) Kontentan = du är sååå BRA!! Har bara lite för höga krav på dig själv... :) Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, ja, jag är för löjlig..... Jag trodde jag skulle slippa prestationspressen när jag blev pensionär, men försätter mig tydligen i den återigen. Men, som du säger, jag gillar utmaningar och är dessutom en tävlingsmänniska, så jag bara funderar på att jag skulle sluta med det, men gör det nog tyvärr inte. Tack för att du är så snäll och tålmodig med mig...... Kram

      Radera
  6. Beautiful! I Love ve that you use one photo a n color other in b&w! Your background paper is wonderful! Thanks for joining us at Stuck?!sketches

    SvaraRadera
  7. I actually LOVE all the things you've pointed out-great to use one bw and one color photo-loving all the silver and yellow...leaf paper is mad awesome! Kate (SOS)

    SvaraRadera
  8. The two types of photo and the subtle background and pops of patterned paper go well together. Great selection of stash items chosen to complete our challenge! Thank you for playing along at Scrap Our Stash!

    SvaraRadera
  9. Such a lovely page, and sweet photos! Thank you for joining us at Stuck?! Sketches!

    SvaraRadera
  10. Great job on your layout and the challenges! Thanks for playing along with Scrap Our Stash! :)

    SvaraRadera
  11. AWESOME Job on the Sketch and Stash Challenge - I LOVE the grey and white back ground and photo on the left. The color photo and all of your delicious embellishments really POP off the page. Thanks for playing along with us at Scrap Our Stash!!

    SvaraRadera
  12. A beautiful, simple take on the sketch, love it. Thanks for playing along with Stuck?!

    SvaraRadera
  13. Awesome layout!! Thank you for playing along with Scrap our Stash!

    SvaraRadera
  14. Wonderful take on both challenges. Thank you for joining us at Scrap Our Stash.

    SvaraRadera
  15. Nice job on the challenge! Thanks for participating with Scrap Our Stash!

    SvaraRadera