Translate

lördag 6 februari 2016

Födelsedagskalas

Födelsedagskalas igårkväll och det blev lite sent. Wille hade fyllt 13 år i veckan och han firades.


Födelsedagskort till honom med ett foto från när han var liten och åt middag i vår sittbrunn på Aurora när vi bodde i båten i Helsingborg.

Innan kalaset var jag och städade hos Mia, tidigt morgon med lite frost och några foto på minigolfbanan på väg dit.




Varning nu för många familjebilder från kalaset, jag var rätt flitig med kameran igår och hade skärpt till mig med en extra blixt.


Jag kollade först Willes rum eftersom han hade fått nyrenoverat och lite nya möbler. Jättefint har det blivit. Ebba, Wille med sina beundrande kusinbarn Alva och Alice.


Födelsedagsbarnet fine Wille.


Ebba har också ett fint rum och där busade töserna.


På denna fina hyllan hos Ebba står minsann ett foto taget av mig.


Värdparet för kvällen, sonen Joel och svärdotter Petra.


Vi blev bjudna på en indisk kycklinggryta med ris och sallad, jättegott!



Även barnbarnet Amanda var hemma och hennes pojkvän Alex.



Dotter Mia och lite kökssnack före maten.



Maken Harald


Sonen Andreas


Pojkkusinerna Wille och Charlie.


Medan det gjordes flätor i vardagsrummet.


Barnbarnet Sanna hade fantastiskt fina flätor.


Barnbarnet Jonathan var iväg och spelade innebandymatch så Hanna kom själv med töserna.


Svärdotter Ulle kom nyfrissad, fint!


Svärdotter Petra


Exet Kalle


Skönt att vi alltid har barn i familjen så det blir lite liv i luckan.


Hunden Hilda fick också vara med.


Barnbarnet Anna med sin sambo Tim kom också.



Sedan blev det tårta.


Sanna


Anna och Mia


God tårta tyckte födelsedagsbarnet!


Charlie med katten Sixten


Nu sjunger och hurrar vi!


Äldre generationen fick också vara med.


Pojkrum


och flickrum där snälla Ebba tog hand om töserna.
 Inte lätt det där med genusperspektivet.https://sv.wikipedia.org/wiki/Genus_(könsbegrepp)



Tack för ett jättetrevligt kalas!

En layout måste nog också vara med som avslutning. Även den med ett familjefoto. Det är söndagskissen hos Studio Callico.


För ovanlighetens skull valde jag först ut en stor titel som jag ville ha och valde sedan ett foto efter den. Då blev det ytterligare ett foto från bröllopet i somras, ett foto som vi fått bland tackkorten.


Papper och dekorationer från mina kit från Studio Callico. Jag gillar denna själv måste jag också skriva, inte gnällig idag alltså.

Tack för att ni orkat med ända till slutet idag!

13 kommentarer:

  1. Sååå fin layout och vilka härliga familjebilder. Kul att se nästan alla. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Du blev jättefin i håret. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack till dig också, skönt med kort hår! Kram

      Radera
  3. Så många fina bilder! Små blir stora och nya små kommer till, härligt! Och vilken fantastiskt vacker layout du gjort från bröllopet💕

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara bilder på en stor familj - blir du också kallad "mammarazzi" - mina barns namn på mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elisabeth som skrev inlägget ovan! ;O)

      Radera
    2. Tack, ja inte riktigt så stor som din, men lägger vi till Haralds så nästan..... Haha, nej, men lite suckar ibland!

      Radera
  5. Det är ju inte alls jobbigt...jobbet har ju du jag bara scrollar och har ögonfröjd....:) Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du är snäll du.......roligt att du tycker det är kul, kram

      Radera
  6. Som övriga också sagt, inte ALLS jobbigt!! Bara alldeles härligt att få ynnesten att hänga med dig på alla kalas och äventyr <3 Och en alldeles underbar layout på det vackra brudparet. Ljuvligt och ändå lite tufft och sådär perfekt operfekt!! Du är sååå BRA!!! Jätte snygga papper också!! Och du har verkligen löst skissen utmärkt. Ha en skön lördag kväll!! KRAM Anna <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina alltid uppmuntrande ord, rätt kul med dom skisserna faktiskt, fina och inspirerande! Det är ju också extra roligt att scrappa vackra foto. Kram

      Radera