Translate

måndag 15 februari 2016

Promenad

Idag har jag bevisat för mig själv att jag inte bara kan gå raskt nu utan även långt. Min svägerska Lilian kom efter att ha checkat ut från Köpmansgården och vi promenerade ut till Viken i ett underbart väder. Vi hade vinden i ryggen och solen i ansiktet och ett blänkande hav, det kunde inte bli bättre.







Framme hos vännen Margareta i Viken hade vi gått 8 km! Det var så gott med kaffe och bröd med gott pålägg. Vi hade några trevliga timmar tillsammans innan Harald hämtade oss med bil. Vi körde Lilian till flygplatsen i Ängelholm och hon flög hem till Stockholm. Det har varit roliga dagar tillsammans!


Jag har gjort klart en layout till ARTastic Challenge Blogs februaritävling. De har som vanligt en bild med kriteriet att använda färg på sin layout.



Jag inspirerades av de starka färgerna och fåglarna och använde en klarblå CS som jag stämplade med acrylfärg på olika sätt. Mönsterpapper från Bella, några dekorationer och washitejp. Foto på barnbarnet Wille.

14 kommentarer:

  1. Christel!!! Den är bara så perfekt, sitter dom en smäck! Du är så bra att få till det med starkt färgade CS sim bakgrund. Det är så läckert och du har fångat färgerna och flowet från målningen så bra också. Är det stämplar du använt till cirklarna eller toa rullar och dylikt? Så snyggt! Här finns inget utrymme för ånger :-)Tack för inspiration och för att du så troget tolkar utmaningarna hos oss på ARTastic ♡ KRAM Anna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja du vet ju att gillar ljusa färger men även starka klara så det är väl ok. Egentligen vet jag nog inte vad jag gillar bäst kom jag på nu! Helt knäpp, kan inte bestämma mig för något haha! Jag har använt toarulle eller det är nog en folierulle som jag skurit i bitar, de är något fastare och sedan även locket till en klisterpenna. Kram

      Radera
  2. Another standout page Christel - this is fantastic. Love how you have used paint. Many thanks for joining in with us on ARTastic this month.

    SvaraRadera
  3. Wow you have really picked up the colours in the inspiration. Thank you for sharing with us at ARTastic. Looks like a beautiful walk
    Mary

    SvaraRadera
  4. Great use of colours and perfect for this challenge. Thank you for joining us at ARTastic and hope you will join us again next month. :)

    SvaraRadera
  5. Very bright, fun and beautiful! Circles is my love! :) Thanks for joining us on ARTastic!

    SvaraRadera
  6. You have got the colours perfectly!! And perfect with the little birds!! Love the paint circles! Thanks for joining our challenge at ARTastic :)

    SvaraRadera
  7. Perfect colours and I love the little birds! thanks for creating with us at ARTastic!

    SvaraRadera
  8. Great LO ! I love all your circle stamping on the background :) Great details too and I love the bird-border in the bottom :)
    Thanks for joining us at ARTastic ! :)

    SvaraRadera
  9. Gorgeous take on our ARTastic challenge...the colours and the addition of the paint with the different circles....looks fabulous! And your walking...WOW! What a lovely thing to do with a girl friend:):)

    SvaraRadera
  10. Oh, så snyggt jobbat med färgen! Supeläckert!! Tack för att du är med och tävlar hos oss på ARTastic!

    SvaraRadera
  11. What a beautiful area you live in, gorgeous weather and scenery for walking. Love your layout too - you always make colours sing :)

    SvaraRadera
  12. Love this fun, vibrant page. Thanks for playing along with our ARTastic challenge.

    SvaraRadera