Translate

fredag 26 februari 2016

Redan fredag

Redan fredag, hur fort går inte tiden. Träning hos sjukgymnasten idag, skönt att inte alla ställer in när det är skollov. Efter träningen gjorde jag ett nytt försök med cykling till Hustofta och efter att ha gjort om exakt samma sak som sist så började jag om och cyklade ut till Nygårda först. Då cyklade jag ju rakt på Hustoftagården som är en hembygdsgård, men bara öppen ibland och jag tror bara sommartid. Det är en fin gammal gård, dessutom är den grön. Så det blev lite bilder därifrån idag.













Direkt därefter en lunch med dotter Mia på Bryggan. Det har varit ett underbart vårväder om än lite kall vind, men i solen, jättehärligt



Så roligt att få en stund med henne och god mat åt vi. Jag åt Osso Bucco med gremolatarostad potatis och tomat- & basilikasås, medan Mia åt en laxrätt. Nu har jag ätit Osso Bucco, men kommer nog inte att äta det mer, inte riktigt min favorit. Harald skulle gått med, men han tyckte inte om maten så han gick istället till Taiwan och åt kinamat.



Så är det layouten idag, den är till ScrapMuch? och en av deras skisser i februari.



Den här var lite kul att göra, ungdomssamvaro i vår soffa, barnbarnen Wille, Ebba, Sanna och Charlie. Jag använde ett mönsterpapper igen som bakgrund, det blir lite lätt rörigt, men jag tycker om det pappret från Studio Callico, de andra pappren är från BoBunny. Istället för en stor & så blev det flera mindre.

Allt för idag och ha en trevlig och bra helg alla ni som tittar in hos mig!

13 kommentarer:

  1. This is such a fun page! Thanks for joining us at ScrapMuch?!

    SvaraRadera
  2. Vilka FOTON!!!! Aaaahhh!!! Alldeles underbart ser det ut, och vårblommor! Nåja, vi fick iallafall lite sol vi också på em med tillhörande takdropp. Även om maten inte var någon höjdare så ser ni ut att ha haft trevligt♡ Och du så effektfullt det blev med flera lite mindre & istället, känner igen ett par stycken tror jag :-) Det är lite kul med mönster papper till Bg ibland ju! En så talande layout drt blev. Tack för inspiration och för att du delar med dig till oss på ScrapMuch? KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, visst är den gröna gården fin och alla gamla jordbruksredskap, ska försöka cykla dit ibland. Ja, det fotot bara skrek "scrappa mig" så tidstypiskt. Ha nu en härlig scrapträff idag! Kram

      Radera
  3. Thank you for sharing all your beautiful photos! I really enjoyed looking at them! Your layout is great too!
    Thanks for joining us at ScrapMuch?! :o)

    SvaraRadera
  4. Such a fun page and very appropriate for your photo! Love the back ground paper you used. Thanks for playing along with us at ScrapMuch?!

    SvaraRadera
  5. Ha en fin helg själva. Efter besöket på Nimis hoppas jag att Haralds mat blir god. Kramar.

    SvaraRadera
  6. Gorgeous background paper and love the title! Thanks for playing along with ScrapMuch?

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig, rolig tolkning av skissen du har gjort! Man blir glad av den! Älskar alla &. Wow va ni har vår där nere. Här är det fortfarande vinter och snö.... Tack för att du delar med dig till oss på ScrapMuch?! Kram Åsa

    SvaraRadera
  8. What an awesome layout! So glad you could join in the fun over at ScrapMuch?!

    SvaraRadera
  9. Super FUN page!!! Makes me smile
    Thank you for joining us at ScrapMuch?

    SvaraRadera