Translate

torsdag 18 februari 2016

Snö igen

Vilken chock imorse, vitt och snö igen..... nej, jag gillar det inte. Det mesta har försvunnit under dagen så det är skönt. Syster Anita och jag promenerade ut till sporthallen istället för att cykla. Dags för vattenpilates, puh, jobbigt idag.



Gråta kan man ju över det vädret...






Fast på hemvägen blev jag glad, penséerna är här!


När jag kom hem var det full aktivitet i köket, Harald lagade kåldolmar! Han använde detta receptet.http://www.tasteline.com/Recept/kaldolmar


Så gott det blev och fina var dom också.


Ikväll var det medlemsmöte i Fotoklubben och vi hade en fotograf Mikael Carlsson som berättade om sitt senaste projekt. Han har fotograferat flyktingströmmen dagarna innan gränsen stängdes till Ungern. Det var väldigt intressant och jag blev helt tagen av hans upplevelser och hans foto.


Ett trevligt medlemsmöte var det också.


För layouten idag har jag använt mig av två utmaningar, en skiss hos The Memory Nest och CiliinPapers utmaning som är en färgutmaning.




Jag använde vit CS med lite akvarellfärg, mönsterpapper från American Craft samt lite olika dekorationer också fick symaskinen jobba lite. Foto från i somras med barnbarnet Jonathan med fru Hanna och barnen Alva och Alice. Ett härligt minne från Skallkrokens hamn.

8 kommentarer:

  1. Ja jag förstår att du misstycker om snö nu när ni nästan haft vår!! Men jag brukar tänka så att det är som att vår Herre tar en fuktad trasa och torkar av vår natur med en sån här sväng med bakslags snö dessutom smälter den undan lite sakta motför regn så marken hinner dra i sig till all växtlighet som ska till snart. Men det är kanske en klen tröst men jag brukar peppa mig så :) haha!! MEEEN vad gott med koldolmar!!! Vill HA!!! Och en underbart vårig LO med ljuvliga papper,dekos och färger. Fotot är ju också helt underbart, snart är vi där igen med sommar :) Allt ligger framför nu :) Ha en härlig fredag min vän!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju en bra peppning, det finns anledningar till allt! Ja, vi har verkligen en härlig tid framför oss, det gör mig glad, årstiderna är underbara. Tack för dina ord, kram!

      Radera
  2. Enjoyed reading your post and will be checking out that recipe. Love your pastel sorbet colours and how you've used The Memory Nest's sketch. Thanks for linking up.

    SvaraRadera
  3. Beautiful layout! Love those pastel colors - makes me want for spring and summer! Love your take on the sketch - Thanks so much for joining us at TMN!

    SvaraRadera
  4. The snow looks beautiful but I can imagine it must be tough to live in! That food looks good! Yum-yum!!
    I love that color palette and it looks great w/ the sketch! Thanks for playing w/ us at TMN!!!

    SvaraRadera
  5. I LOVE this layout and your take on the sketch!! The colors you used are FABULOUS and really coordinate with that great picture!! WOW!!!! I just love everything about it. Thanks for playing along with tMN!! Hope you will join us again.

    SvaraRadera
  6. This is wonderful, Makes me want an ice cream cone right now! Thanks for joining us at THE MEMORY NEST!

    SvaraRadera