Translate

fredag 16 december 2016

Brevbärare

I dagarna leker jag brevbärare, när jag ändå promenerar kan jag lika gärna själv dela ut julkort till de som bor i Höganäs. Har jag tur blir jag bjuden på fika också.


Det gjordes julgodis hos barnbarnsbarnen Alva och Alice, töserna sätter ut formarna och mamma Hanna häller i ischokladen.




Ett julgodis till kaffet, jättegott, corn flakes i en chokladröra.


Gott och få slicka i sig det som blev över.


Tösernas mormor Eva var på besök, alltid roligt att träffa henne.


Annars var det ingen rolig promenadväg idag och det här var väl det finaste jag hittade att fota.


Jag passerade nybygget på Siöcronaområdet där de börjat göra klart parkanläggningen, här visste jag inte riktigt vilken väg jag kunde ta, men jag hittade ut.

4 kommentarer:

  1. Mumsigt gott!!! Och du det fotot med dom röda bären är så häftigt. Bären verkligen lyser i bland snåren. Bra att du hittade ut ur labyrinten av vägar, hihi ❤ kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men vad tråkigt det är just nu, allt är liksom grått och då blir jag glad över en färgklick! Då är det vackrare med snö som väl ni har. Kram

      Radera
  2. Lättare att ta sig ut å gå om man har ett mål med promenaden. Bärfotot blev jättefint! Kram o trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det behöver jag, mycket roligare då, t o m den tråkigaste vägen kan bli meningsfull. Trevlig helg till dig också! Kram

      Radera