Translate

lördag 5 augusti 2017

Goda vänner

Igår regnade det igen, jag har lång startsträcka med att komma ut och gå just nu och då räcker det med lite regn för att inte ens gå ut. Istället lagade jag mat och bakade till kvällens gäster. Ibland fattar jag inte hur fort en dag går och hur lite jag hinner med nuförtiden. Vi hade planerat picknick nere vid badet och som denna sommaren är så kunde vi inte avgöra rimligheten i det förrän samma dag. Det blev ingen picknick haha! Kvällens mat ligger i separata inlägg eftersom jag vill kunna hitta dessa sedan i sökfunktionen.


Harald fick uppdraget att göra en välkomstdrink, han försöker apa efter vännen Tommys GT. Han lyckades bra, frisk och god med mycket lime.


Så kom Ewa och Peter, gamla seglarvänner sedan tiden i början på 2000-talet när vi bodde i våra båtar. Det är alltid så roligt att träffas och vi hade en väldans trevlig kväll. De bor i deras sommarstuga lite norr om Kalmar, men har två av deras tre barn i Lerberget. Deras båt ligger nu i Frankrike och de senaste åren har de bara varit hemma på sommaren. Nu avslutar även dom sina seglingar och har köpt ett hus i Häggemåla. Nästa gång blir det en träff där när vi rattar dit med Bosse.



Klockan blev en bra bit över midnatt, känns som att vi kan prata och skratta i evigheter. Tusen tack!

4 kommentarer:

  1. Tack för en himla trevlig kväll! Så roligt vi hade, så mycket att prata om och ventilera 😀😅 Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt härligt!!! Saknar dig!!! 💚💚💚 KRAAAM

    SvaraRadera