Translate

tisdag 8 augusti 2017

Jodå

Nu har jag nog kommit igång lite och då känns allt lite bättre. Idag gick jag iväg tidigt på promenad och hann bada också, så nu vet jag att jag inte behöver välja. Det gäller bara att komma igång i tid. Min syster hängde med ut till Lerbergets hamn och även på badet. Roligt att prata, men det blir inte så mycket fotat.


Helt underbart väder idag, varmt och skönt.



Badet vid Lerbergets hamn.


Jag har glömt vad dessa heter, Hed någonting? Är de fridlysta?


18 grader i vattnet idag, skönt och vi simmade ut till flotten och jag kunde dyka.

Hemma igen sydde jag på gardinerna till familjen Sjöberg. Sedan blev jag osäker och var tvungen att cykla ut till Strandbaden och kolla måtten. Det var tur annars hade det inte blivit rätt. En fika och pratstund bjöd dom på också fick jag hålla lilla Edith en stund.


Alva och Alice fick jag såklart också träffa.


Bortåt kvällen körde jag bil in till Helsingborg för att träffa gamla arbetsterapeutkollegor. Monica, Helene och jag har hållit kontakten sedan vi arbetade tillsammans 1983. Det var mitt första arbete som arbetsterapeut, men Helene och jag var även kursare på utbildningen i Lund.


Lite tilltugg och flädersaft, de ljusa till höger är bruna bönorchips! Första gången jag smakar och de var goda, köpta på Öland där de bruna bönorna odlas.


Monica som vi var hos bor i ett jättefint hus och trädgård, det blåste lite för mycket för att sitta ute, men jag gick runt lite därute.





Vi fick en god pastarätt med kokt blomkål och broccoli.


Kaffe med en rabarberkaka med jordnötter. Monica har en massa gamla udda kaffekoppar, trevligt.



En trevlig kväll, tack för den. Jag körde Helene till Knutpunkten och sedan hem. Jag avskyr att köra bil, särskilt när det är mörkt. Det känns bara som en himla tur att jag kommer hem oskadd. Jag vill verkligen inte köra fler gånger.

6 kommentarer:

  1. 18 grader låter kallt 😨 fast då är jag ju värsta sortens badkruka 🤣 Så kul att ni fortfarande håller kontakten 👍 du och tjejerna från jobbet. Nästa gång får du ta bussen så slipper du oroa dig över bilkörningen. Jag kör bara för att jag måste ibland, tycker inte alls det är kul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar att bada, så det är helt ok för mig med 18 grader, det är en skön känsla , särskilt efteråt! Åh, då finns det fler än jag som inte är överens med bilar! Kram

      Radera
  2. Ja, sluta kör då😡 Jag kan hämta dig istället💛

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ska sluta och det går bussar! Men du är snäll du! Kram

      Radera
  3. En härlig dag på alla sätt utom att du inte gillar bilkörning då 💚 Åhh!!! Saknar dig!!! KRAM

    SvaraRadera