Translate

tisdag 8 oktober 2019

Barnpassning

Jag hade en blank dag idag, men den blev inte så blank så länge. Imorse hörde barnbarnet Anna av sig, Melina var sjuk och hon behövde åka in till barnakuten med henne. Hon har krupp och de har varit inne med henne för några dagar sedan. Nu var hon påverkad med feber och andningen var besvärlig. Mathèo har svinkoppor och fick inte vara på förskolan. Det är inte lätt utan bil och barnstol och jag cyklade dit för att hjälpa till.


Melina fick en stolpilla och hämtade sig lite under tiden jag var där. Anna fick en kompis med barn i samma ålder att köra dem in till sjukhuset och jag tog hand om Mathéo. Vi gick i ösregnet hem till oss.


Mathèo lekte och hade roligt med alla våra spel och grejor. Vi åt middag och efterrätten var en glass.


Anna hämtade Mathèo när de var hemma igen, Melina fick cortison och så får de avvakta, hon hade iallafall inte lunginflammation, skönt. 
Jag orkade inte mycket mer denna dag faktiskt, inte ens scrapbordet lockade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar