Translate

fredag 18 oktober 2019

Stockholm

I våras fick jag en födelsedagspresent av dotter Mia, en resa med uppehälle och matupplevelse i Stockholm. Vilken present, alltid så snäll och omtänksam mot mig. Nu var det dags för detta och hon hämtade upp mig och vi körde till flygplatsen i Ängelholm.


En kaffe till medhavd macka innan vi passerade säkerhetskontrollen där jag strulade till det. Jag glömde min påse med flytande saker här på bänken och fick med hjälp krångla mig ut från säkerhetskontrollen och tillbaka. Det är inte lätt för Mia att vara ute med mor. 



Vi lyckades iallafall komma ombord på flyget.



Arlanda Express in till Stockholm och promenad till hotellet, Scandic Anglai vid Stureplan.



Det var så roligt att vara i Stockholm igen, många år sedan känns det som.





Kanske senare?


Jag som inte är van vid de flottare ställena fick en smärre chock när vi kom in på hotellet.


Efter att ha checkat in satte vi oss med ett glas bubbel innan vi fortsatte ut på stan igen.


Vi har varit inne i en massa butiker och njutit av allt fint. Några små saker kom med i kassarna.




Här inne i Monki blev jag helt snurrig och fick gå ut.


 



Vi gick en runda på Hötorget och beundrade blommor och annat utbud.









Här i en tidigare biograf ligger en saluhall, helt enormt fint.











På hotellets bottenvåning ligger Jamie Olivers restaurang och ikväll var det passande att äta där.



Vi var hungriga och det var så gott, njutning.



Vi kom precis tillbaka till Idol och har suttit trötta på sängarna och tittat på det. Nu ska vi sova för nya äventyr imorgon.

4 kommentarer: