Translate

måndag 7 oktober 2019

Hejdå Boris

Idag var det dags, dags att lämna husbilen Boris efter två års roliga äventyr. Inte bara roliga, han har också varit irriterande ibland och vi har aldrig helt funnit oss tillrätta med honom. Därför kändes det ändå skönt på något sätt och nu hoppas vi att vår nya bil ska passa oss bättre. Vi köper den nya bilen på Forsbergs Fritidscenter i Hyssna som ligger en bra bit in i landet från Varberg och skulle därför även lämna Boris där. Harald körde husbilen och jag vår lilla bil och jag följde tätt efter för att inte komma på villovägar utan GPS. Det gick jättebra, men när vi lämnat E6an och bara körde och körde en massa småvägar hit och dit och började närma oss Borås var jag övertygad om att det inte var rätt. Jag kunde inte komma i kontakt med Harald, tutade och blinkade med lampor utan resultat och stannade till slut och ringde honom. "Var i helvete är vi på väg?" skrek jag, "det måste ju vara något fel!" Vi hade kört i mer än 2,5 timme, men det var rätt sa Harald. En bra bit till så var vi framme en timme försenade även om tiden inte behövde vara så exakt och jag var så irriterad. Harald var så klart helt lugn haha.


Vilket jättestort ställe!


Estera, vår gulliga försäljare också slutförde vi pappren och även att vi lämnat inbytesbilen. Vi kan ju alltid hoppas att han blir såld innan vi får den nya.


Vi fick en efterlängtad kopp kaffe efter den körningen.


Hejdå Boris, hoppas du hittar nya ägare snart.


Vi körde hemåt och eftersom vi i stort sett passerade Ullared så stannade vi till där. Vi var jättehungriga när vi kom dit och skulle äta innan vi gick in i Gekåsvaruhuset. En pizza hade varit gott tyckte vi.



En smaklös tråkig pizza, inget nytänk på detta stället precis. Jag åt bara halva min, men fick lite mat i magen iallafall. Jag fattar inte det dåliga matutbudet på området där så mycket människor passerar varje dag.



Det var inte alls mycket folk idag och vi skulle inte ha något särskilt, men att gå omkring där är tröttande.


Såå, Haralds inköp är klara!


Mycket jul är det nu, men vi köpte inget. Däremot köpte jag lite julklappar till alla småbarnen. Det och lite matvaror var det enda. 



4 kommentarer:

  1. Ni är för underbara! Jag kanske och hör dig framför mig där i bilen, tutandes, blinkandes och med svordomarna haglandes! Haha! Sköt att det är gjort nu så ni kan gå vidare mot nya äventyr. Jaså, det är dags för jul redan på GeKås!! Många fina adventsgrejer👍🏻 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag var rätt glad att ingen såg och hörde mig och att jag inte föranledde någon olycka. Skönt att ha någon som förstår hur knäpp jag är. Kram

      Radera
  2. Nu väntar ny husbil och nya äventyr! Himmel, inte klokt att dom redan har tagit fram julsaker! Men bra att du har köpt några julklappar iaf. Denna uppgift kan ju bli nåågot stressande om man väntar för länge 🙃 hälsa f d skepparen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, ja jag har aldrig varit så tidig med julklapparna, nu kan jag bara njuta när julen närmar sig. Alla är klara utom till julklappsspel! Hoppas ni har det bra där i Spanien om ni fortfarande är kvar! Kram

      Radera