Translate

söndag 27 oktober 2019

Söndag

En slö söndag, sov länge som ändå inte var så länge med tanke på vintertiden. Jag gick direkt ut med Hilda innan frukost.


Det har blåst hårt idag, öronen stod liksom rakt ut. Det var skönt att komma in igen.

Jag sitter här och tänker vad jag gjort idag och kommer inte på det haha! Men, vid lunchtid gick jag iallafall tillbaka med Hilda och fick en liten pratstund med sonen innan jag tog en extra runda på hemvägen.




Det är riktig höst nu och snart är alla träd utan löv.








Det var ett mäktigt hav idag.

Jag planterade blommor iallfall, vi ska sälja lite på lördag. Tömde mina fönster och planterade om elefantöron och gröna liljor. Det blev skitigt överallt och jorden sprätte. En jäkligt dålig idé känns det som. Sedan fick jag städa. Jag fick iallafall rensat i mina fönster, det var för många blommor, slängde också flera st och tog sticklingar från några. 



Vi åt stekt fläsk och löksås till middag, Harald gjorde mest, jag gjorde såsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar