Translate

söndag 6 oktober 2019

Namngivning

Idag har det varit namngivning för barnbarnsbarnet Bobby, det sjunde i ordningen. Det har varit ett underbart höstväder, för första gången frost på morgonen, soligt och friskt. Jag tog en promenad tillsammans med min syster Anita.





Anita bestämde promenaden, det var skönt. Hon tog med mig till ekdungen uppe vid flygplatsen, där går inte jag så ofta och där är fint.






En stund hemma innan vi körde till Brunnby där namngivningen skulle vara i församlingshemmet bredvid kyrkan kl 15. Mitt barnbarn Rasmus och hans sambo Carro hade ordnat det fint och vi var många personer som kom.



En jättefin ballonggrupp ovanför kakbordet.


Här har vi huvudpersonen för eftermiddagen, Bobby, så söt och gullig,


Här med moster, Carros syster. Det var första gången jag träffade Carros familj och jag kunde inte hålla koll på alla.


Det är ett jättestort rum i vinkel och ett stort kök, en perfekt lokal.


Farfar Andreas och faster Sanna och farbror Charlie.






Så goda kakor och fantastiska tårtor både till smaken och utseendet. Det är Carros mamma som gjort tårtorna och bullarna.




Här var det stressigt ett tag innan allt var på plats.


Först var det själva namngivningen.


Carros mamma läste en text som hon skrivit, jättefint och han fick namnet Karl Bobby Ringdahl.


Han fick en fin krans bunden av nejlikor och brudslöja.





Efter det fick vi lite livemusik och Carros syster sjöng.



Sedan kunde vi hugga in på kakbordet!






Lite sömn behövdes emellanåt.


Bobby var så fin och hade nya adidasskor!





Det var fiskdamm för alla barnen.




Avslutning med presentöppning.


Bobby sov sig igenom det i mormors knä.


Så många fina presenter, vilken fantasi människor har och inga dubletter heller.




Tack så mycket för en fin eftermiddag och för att vi fick vara med!

2 kommentarer: