Translate

torsdag 2 oktober 2014

Båtupptagning

Vi har tagit upp vår båt på land idag, det känns både trist och bra. Nu blir det en annan tid ett tag, men plötsligt är det vår igen. På förmiddagen fixade vi iordning i båten och fyllde vakuumpåsar med saker för att slippa ta hem en massa.



 
Dagens butik är Quinte som jag gärna handlar i. Snygga kläder till bra priser tycker jag, de har t ex Masaikläder som jag gillar skarpt. Dessutom kan jag hitta jeans och byxor där som passar min kropp.


 
I dagarna nu har dom 20% på jackor och därav mitt besök idag. Jag provade denna turkosblå jacka, men jag hade nog inte någon bra dag, tyckte inte att jag såg klok ut och det blev inget köp.

 
Harald gjorde middag idag och då blev det hans favorit, stuvade makaroner och falukorv. Det var bara jag som lade till råriven morot. Jag får erkänna att även jag tycker det är gott.

 
Bortåt kvällen var det så dags för upptag.

 
Harald högtryckstvättade henne och vi kunde se över våra grundstötsskador som måste lagas.

 
Solen började dala och det var ett otroligt vackert ljus.


 
Så, då är hon på plats för vintern. Harald har lite att jobba med några dagar tills allt är klart.

 
Molntäcket låg som ett lock med en springa för solnedgången, det var fint. Jag cyklade hem för att gå på Fotoklubben. Min första tävling och jag är nöjd med att bli bland de 10 bästa av 36 bilder med ett foto. Tionde plats, men ändå, första försöket och jag är glad. Allra bäst är att höra bedömningarna och se de andras, mer erfarnas bilder. Lärorikt och dessutom trevligt på mötena.

2 kommentarer: