Translate

lördag 4 oktober 2014

Vänbesök

Handling på Lidl idag, det ligger mitt i stan och väldigt nära oss vilket gör att vi ofta handlar där. Vi gillar också deras sortiment och priser även det inte finns allt vi behöver.

 
Vi väntade gäster och jag lagade mat. Förrätten,en sallad med getost och blåbär, jag har gjort liknande förut och lagt ut recept, alltid lika gott.


 
Raymond och Katalin kom från Helsingborg, gamla seglarvänner som alltid är så roligt att träffa.  Mycket spännande och intressanta samtal om livet och allt möjligt.  Raymond skall nästa år segla deras båt från Preveza i Grekland till Slovenien och ta en biltransport till Balatonsjön i Ungern. Spännande!

 
Huvudrätten blev kyckling och pasta.
Salamifylld kyckling
Kycklingfiléer bankas ut och fylls med stark salami och stark ost typ Västerbotten., Filéerna rullas ihop och fästs med tandpetare. Rullarna kryddas med salt och peppar och brynes i stekpanna. Rullarna lägges på ugnssäkert fat och steges i ugn 15-18 mini 175 grader. Snittas sedan i skivor och läggs upp.
Pastasallad
Koka valfri pasta och blandas med pesto ocvh bladspenat. Jag blandade en burk pesto med olivolja och riven parmesan.

 

2 kommentarer:

  1. Hej Christel!
    Vad fint att läsa att du gillar vårt sortiment och våra priser.
    Jag hoppas du får en finfin måndag!

    Mvh,
    Lidl Sverige/Mira

    SvaraRadera