Translate

lördag 11 oktober 2014

Sonens födelsedag och gäster

Min son Andreas fyllde 45 år igår, han skulle inte ha något kalas, men i sista stund skulle vi överraska honom på Köpmansgården där han och familjen skulle äta. Vi hade redan då bjudit hem vänner så jag cyklade själv dit.

 
Andreas och sonen Rasmus. Rasmus är hemma igen nu efter att ha varit långt iväg och jobbat en längre tid. Roligt att träffa honom igen.

 
Mina tre barn, Andreas, Mia och Joel med mitt ex Kalle som är barnens pappa.


 
Sanna och min svärdotter Ulle.

 
Andreas och Charlie.
 
När jag kom hem igen var gästerna anlända och Harald tog emot dom. Eric och Birgitta på S/Y Ariel, http://www.arielfyra.se/, de lämnar Sverige på tisdag morgon för att resa till sin båt som nu ligger i Mexico. De kommer inte tillbaka till Sverige förrän tidigast om två år så nu dröjer det ett tag innan vi ses igen. Kay och Marianne, också långseglare kom också och det är alltid så roligt att träffas.


 
Jag upprepade efterrätten från förra helgen, den är god. Fotograferandet blev sådär denna kväll, splittrad i huvudet är jag. Kladdigt på tallriken, så får det inte se ut! Huvudrätten var Köttfärssås extra med färsk pasta och en sallad. Köttfärssåsen hade Harald gjort med bravur, jag tror att jag lämnat det receptet tidigare. Hade jag varit bättre på att förstå administrationen på bloggen så hade jag samlat recepten så att de lätt går att hitta. Kanske det är någon som vill ge sig till känna och hjälpa mig? När gästerna kom gjorde jag minikrustader med blåmögelost och marmelad tillsammans med ett glas vermouth med citron och is.

 
Många samtal om segling och erfarenheter, planer och tom lite politik på slutet. En trevlig kväll och så roligt att den blev av även om det var svårt att hitta dag.

2 kommentarer:

  1. Ännu en trevlig dag som synes med allt gott att äta och dricka. Ni är väldigt aktiva om jag får säga så. Det går i ett och det verkar inte som ni slöar i soffan som jag och Sven gör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi slöar mycket Ulla, mellan dessa tillställningar, iallafall Harald haha!

      Radera