Translate

söndag 5 april 2015

AlltOmScrap

Första söndagen i månaden och då är det dags för ny månadsutmaning hos AlltOmScrap. Nu hoppas jag att många tolkar denna månaden, rekord vill jag ha! Gröna nyanser och en bild att utgå ifrån, http://tidning.alltomscrap.se/2015/04/pafagelfjadrar.html. Min inspirationslayout där är denna


Just nu kan jag inte säga var pappret kommer ifrån, jag måste börja skriva upp det när jag måste vänta på att lägga ut layouten här. I efterhand såg jag också att färgerna inte blev riktigt de rätta, men grönt är det. Foto från en första picnic med sonen Fredrik och familj.


Först gjorde jag denna och blev inte nöjd, tyckte att den blev i grönaste laget även om jag gillar färgen.

Raken denna månad är skänkt av mig och det ska bli spännande att se allas tolkningar.

Jag vill verkligen inte vara tjatig om min hälsa, men jag fattar inte vad det är för fel. Ansiktsförlamningen blir bättre och bättre för varje dag även om ögat irriterar, men halsontet försvinner inte och jag har värk i högersidan av halsen som strålar upp mot örat. Idag vaknade jag med helskrovlig röst som hållit i sig hela dagen. På onsdag ska jag till ÖronNäsochHals på återbesök så jag får ta upp mina besvär med dom. Men vad allt blir jobbigt när det inte känns bra, jag blir ledsen och tål ingenting utan att tårarna kommer. Jag behöver gaska upp mig!

Jag cyklade ner med fika till båten, fint väder, men det molnade upp en aning.


Nytt bord är på plats i sittbrunnen, blev jättefint.



Ikväll kom mina söner och familjer och jag fick trolla fram vad som fanns hemma. Roligt iallafall att träffa dom alla.


Jag gjorde påskknyte till de fem barnbarnen som kom.


Vi åt ägg som det ska vara på påsken och lite olika sillsorter därtill, skinka och coleslaw för de som inte äter detta.


En god sallad med fetaost.


Jag tog oxfärs istället för lammfärs och kanske det blev lite för torrt, skulle varit bättre med blandfärs tror jag.

Efterrätten glömde jag fot, men jag hade en tårta i frysen och sedan maränger, grädde och mandarinklyftor på burk med chokladsås och kolasås. Tänk vad det går att fixa utan att ha planerat! Ja det går, men jag föredrar att planerar min meny.





En typisk bild på barnen, haha!



6 kommentarer:

  1. Tack för TVÅ härliga LOs!! :-) Dom är båda fina på olika sätt och dom är ju gröna :-) Så mysigt med klustrena av hjärtan och trianglar på den med Dig och Harald. Gillar Chevron mönster papperet och hela alltet på den övre. Blir en rolig utmaning och vilket RAK du plockat ihop :-) Mysigt med familjen på besök. Du kan då verkligen trolla ihop en riktigt festmåltid med det du har hemma! !! Tråkigt att du inte känner dig helt kurant ännu. Bra att du snart ska på återbesök. Tänker på dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina respons på layouterna, vi gillar ju grönt vi..... Just nu har jag ingen flyt med mitt scrappande, men det kommer nog igen hoppas jag. Kram

      Radera
  2. Du har ju sån jävlaranamma så jag fattar inte...skönt du kan gråta ibland oron måste pysa ut...snart har viruset också pyst ut skall du se...Fin familj har du också...kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunnel, fast den där jävlaranamman kan krackelera ibland. Annars har den rattat mitt liv rätt bra, haha!

      Radera
  3. Gillar dina verk. Särskilt den gula picknick lo:n. Den är så ljuv!
    Hungrig och frestad blir man också av all den goda maten du visar upp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är så roligt att få respons!

      Radera