Translate

torsdag 16 april 2015

Scrappat

Idag har jag gjort en layout som jag inte är så nöjd med. Den är till ARTastic Challenge Blog, http://artasticchallengeblog.blogspot.se/2015/04/welcome-to-april.html. De har, i mitt tycke, svår bild denna månad att inspireras av också ska man använda swirls på sin layout.


Jag gillar att bli utmanad och på det sättet göra något som inte jag gjort annars och just så kändes det. Då blir det ofta också så att jag inte blir nöjd.


Jag använde en ljusgul cardstock som jag sprayade med mist och gjorde några swirls med pipetten. Jag hade ett gammalt papper från Fancy Pants som passade i färg och form samt några dekorationer, de stora rundlarna är från Studio Calico. Jag satte också dit en swirl med pärlor som fick symbolisera luftbubblor. Ett undervattensfoto på mig när jag snorklar i Stilla Havet.

En morgonpromenad i en iskall vind så jag vände och gick upp till Saluhallen istället. Det är alltid så kul att komma dit och bara insupa atmosfären.





Ett besök hos syrran idag för en pratstund, hon är nu på väg till Berlin, det ska bli roligt att höra hennes upplevelser av stan. Jag gjorde middag idag, ibland får jag för mig att vi ska äta mer vegetariskt och vill prova rätter. Harald är en köttmänniska och jag talade inte om vad jag skulle göra, tänker att då upptäcker han nog att det är gott. Haha, säger jag nu, han gillade inte rätten. Jag däremot tyckte det var gott även om jag tycker bättre om en vanlig lasagne. Prova gärna ni också!






17 kommentarer:

  1. Du är inte klok! !! Den är ju hur läcker som helst Christel! ! Syns verkligen att du inspirerats av bilden i utmaningen!Vinst varning på den! Kom ihåg att jag sa det först :-) Tack snälla för dina glada puschande kommentarer på min blogg,betyder massor! Kram och god natt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du är rolig du! Tack för att du får mig att inse att det duger! Kram

      Radera
  2. Fabulous Anna - this is such fun and the colours are brilliant. Many thanks for sharing with us on ARTastic.

    SvaraRadera
  3. So sorry - I meant Christel of course - duh !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you, haha, it doesn´t matter, we are nearly the same!

      Radera
  4. The colours on your page look amazing. I love the swirls you have created on the background and also the beaded swirls. Thank you for joining in with us at ARTastic.

    SvaraRadera
  5. Love the colours, the photo and the fab swirls. Thanks for entering your lovely layout in this month's challenge at ARTastic.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks, I am så happy for your nice comments!

      Radera
  6. Well, I must say, even me, on the DT at ARTastic, thought this one was challenging! But you have completely made a fabulous job of creating with the swirls and the colours & it is SOOOO unique and individual. I adore it! I am so happy you joined us this month!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. How nice of you, thank you so much for your words, it means a lot and I adore your challenge every month. Hugs to you!

      Radera
  7. This is such a great page. I love how you have created the background for your fabulous photo. ..unique and fun and such vibrant colours. Thank you for sharing at artastic. Cheers. Di

    SvaraRadera
  8. A fantastic summer layout and I love the background. Thanks for playing along at ARTastic :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks, it is always so fun challenge and this time I think it was difficult!

      Radera
  9. Firstly good on you to challenge yourself even when you thought it was difficult. I'm enjoying all the different interpretations from this inspiration piece and I enjoy your page too. You have matched the colours perfectly and you have done wonderful with your swirls. The snorkling looks amazing too. Thank you so much for joining us at ARTastic and I hope next month is easier on you :-)

    SvaraRadera
  10. Wow !!! Super stilig LO med fantastiske farger...denne likte jeg. Tusen takk for at du deltar hos ARTastic :)

    SvaraRadera