Translate

torsdag 30 april 2015

Valborgsmässoafton

En kall och blåsig morse och jag var och kollade rishögen och bestämde redan då att det fick nog vara för min del.




Nu är campingplatsen full med husvagnar och ett nytt litet samhälle är på plats.


Violerna blommar. Jag roade mig idag med mitt makroobjektiv, men jag lyckas inte riktigt. Det krävs nog mer övning, jag har svårt att få skärpa och vet inte vad jag gör för fel.



Strandtriften är på väg att slå ut.






Tvättstuga och lite scrapping under dagen. Jag tolkade en skiss hos UmWowStudio där jag beställt mina flairs, http://umwowstudio.blogspot.se/2015/04/march-sketch.html
De har en fin skiss



Jag har använt vit cardstock som jag sprayat med lite utspädd guldspray och svarta stänk. Blandad kompott med mönsterpapper. Två st flairs som jag beställt från UmWowStudio. Foto på sonen Joel från vad jag tror 1989 då han var 15 år. Jag har även stämplat wild på några ställen, det var det han var!

Jag fick blidka maken idag med en riktig lasagne efter besvikelsen med den vegetariska. Jag håller med, det är godare.



Vädret blev bättre under dagen så när det var dags med att sjunga in våren nere i hamnen så gick vi ner. Mycket folk hade samlats här för att höra Höganäs Manskör och vårtalet av Kommunfullmäktiges ordförande.









5 kommentarer:

  1. Var det inte någon ( läs DU) som hade kört fast.... Märks INTE ALLS kan jag säga!!! Tok härlig LO du gjort till en super fin skiss!!! GILLAR!!! Den sidan ska jag nog "låna" av dig :) Underbara blommor du fotat!!! Härligt.... så bra att ni är rörande eniga om lasangen då:) såg gott ut, recept? Ha det gott kära du! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Anna, jag försöker komma på varför det ibland är helt kört och ibland går det så lätt....... Tack!

      Radera
    2. Bra! Lös den gåtan och återkom gärna med lösningen :-) Behövde den idag :-):-):-) haha!

      Radera
  2. Oj !!! Härligt kort ... Vet inte vad som är bäst att läsa , bloggen eller Annas kommentarer !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är kul med kommentarer!

      Radera