Translate

tisdag 28 april 2015

Mysdag

Tidig morgonpromenad idag igen, lite molnigt och kallt men det blev mycket bättre under dagen.


Morgonfiskare


Träden slår ut i rasande fart nu.


Här var det ingen vidare skärpa


Jag fattar inte riktigt hur denna parken, Siöcronaparken?, har kostat flera miljoner att anlägga. Det är liksom inte mycket för pengarna, men det är klart, det är många växter som säkert växer till sig med åren, men flera miljoner? Nu fick kommunen en donation för att kunna slutföra projektet.

Jag gick upp till ICA för att hämta ett paket och så glad jag blev för det, jag älskar dessa flairs som jag beställt från UmWowStudio i USA, http://umwowstudio.com Eftersom leveransen blev försenad fick jag en gåva, ett litet minialbum i trä, får se vad jag kan göra med det så småningom, dessutom skulle jag få fraktfritt vid nästa beställning.


När jag dreglat över dessa cyklade jag ner till båten för att fortsätta arbetet och ta emot besök där.


Premiärfiske för Alva och Alice, men inga krabbor finns än, ska nog bli lite varmare i vattnet.



Vi grillade korv på bryggan och åt i sittbrunnen. Alice ville dock åka båten och var lite besviken.





Glädjen var dock stor nere i båten, allt är så spännande och toaletten besöktes ofta.



Efter besöket hjälptes vi åt att få seglen på plats. Nu är allt i stort sett klart för segling.




Vi blev bjudna på middag hemma hos barnfamiljen tillsammans med Mia, Jonathan grillade när han kom från jobbet och vi fick jättegod mat, grillad fläskytterfilé, risotto och god sås. Vi blir så glada över att få grillad mat, blir annars inte så ofta i lägenhet.


Avslutning innan vi cyklade hemåt, kvällstandborstning!

Tisdag och Veckans Skiss har en ny skiss att tolka, http://veckansnyaskiss.blogspot.se/2015/04/61.html


Jennie har gjort denna roliga skiss och min tolkning är denna


Vit cardstock som bakgrundspapper med stämplad mist och stänk. Lite blandade mönsterpapper från mina gömmor och några få dekorationer. Ett härligt foto på barnbarnet Wille och barnbarnsbarnet Alva.






7 kommentarer:

  1. En riktigt trevlig och gosig kväll!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det ser ut !!! Och vilka underbara flairs du fått, ÄNTLIGEN!!! Ska bli roligt att få se dom på alla dina fina alster :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja de är riktigt fina, är jätteglad för dom!

      Radera