Translate

torsdag 9 april 2015

Lite av varje

Jag börjar med dagens scraplayout om ni lovar att inte skratta! Jag har gjort den efter Stuck?!s första skiss denna månaden, http://stucksketches.blogspot.se/2015/04/april-1st-challegne-feature-and-reminder.html



Blå cardstock med färgstänk och stämpling med de fina stämplarna jag fick av scrapvännen Anna. Mönsterpapper från My Minde Eye och lite olika dekorationer. 

Så är det fotot på mig och Jan, vi levde ihop under 4 år, 1978-1982 efter min skilsmässa från barnens pappa Kalle 1977. Det var under värsta proggtiden som synes haha och det känns viktigt att ha med detta i min "scraplåda". Jan är förskollärare och var väldigt delaktig i mina barn, särskilt Joel som var minst och emellanåt berättas det "historier" om denna tid. Vi skildes som vänner efter ett gemensamt beslut och har tyvärr tappat kontakten idag. Senare 1982 började livet med min stora kärlek, men det är en annan historia.

Idag åkte jag till Ikea med Hanna och tvillingarna för att bl a handla till bröllopsplaneringen. Det är alltid roligt att vara med dom och vi fick till och med handlat vad vi skulle.




Vi avslutade med korv och bröd.

Harald och jag hade en "dejt" och sammanstrålade för att äta lunch på Tokyo Sushi. Harald jobbade som vanligt med båten.




Jag behöver nog inte tala om vem som åt vad. Båda rätterna var väldigt goda, kan rekommenderas.

Jag hade avtalat tid med Torsten, ordförande i Fotoklubben, men han hade glömt mig så jag fick städat balkongen istället. 


I år ska jag bara ha plastblommor på balkongen, jag vet att det inte är kul, men de ser rätt naturliga ut. Eftersom vi är ute och seglar på sommaren så känns det inte kul att andra ska behöver vattna jämt så det får bli så.  Dessa inhandlades på Ikea idag, 6 st i två sådana hållare.


Allt skurades och i hyllan hade jag några plastblommor sedan tidigare, bara att duscha av!


Inte helst färdigt men blev så småningom.

Fotoklubben på kvällen, ett trevligt och välbesökt möte och redovisning av tävling med motto Dimma. Jag hade inte alls några fina bilder med och ingen blev placerad. Jag tar det med jämnmod, ja försöker iallafall. 


Torsten, ordföranden i klubben.


En del av alla som var med.







14 kommentarer:

  1. Great job with the sketch, perfect choice of products too! Thanks for joining us at Stuck?!

    SvaraRadera
  2. Taskigt att säga att jag glömt dig. Jag glömmer dig aldrig. Hade bara glömt skriva in i min kalender. Ursäkta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du behöver inte be om ursäkt, rätt skönt att det kan hända andra också. Vi gör om....

      Radera
  3. Nädå jag skrattade inte, bara njöt av din fina LO :) Kul med en färgad bakgrund, det glömmer jag ofta och kör på säkra vita CS... Roligt att stämplarna kommer till användning :) Jag tänkte väl om du lurat Harald att äta fisk, haha :) Tycker mig märka den "gamla vanliga" Christel med full fart och en massa ide'er och inspiration. Härligt!!! Men kom ihåg att bara poa på också ibland ;) KRAM Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, fast jag tycker egentligen det är finast med vita CS. Och, jag är nog på gång igen.....

      Radera
  4. Plastblommorna ser ju fina ut och sköter ju sig själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir bra även om det tar emot lite......

      Radera
  5. Beautiful layout! I live your paper choice and those gold accents! Thanks for playing aling with Stuck?

    SvaraRadera
  6. Fabulous page, love all the products you used! Thanks for joining us at Stuck?!

    SvaraRadera
  7. I love this blue paper and all these gold embelishments!! Great picture too!! so 70''s!! Thank you for joining us at Stuck?!

    SvaraRadera
  8. Love that background work! And that blue!! Thanks for playing along with us over at Stuck?! Sketches!

    SvaraRadera