Translate

tisdag 19 januari 2016

En promenad med förhinder

Precis när jag hade rest mig från morgonstunden och skulle gå iväg på min promenad ringde dottern med stress i rösten. Hon hade glömt att lämna öppet för ventilationskontroll i deras lägenhet, så jag kastade mig iväg och öppnade för dom. Efter kontrollen skulle jag fortsätta promenaden till den lilla skogen på Ärtan och Bönan. Jag ville inte gå ner till havet idag i den iskalla vinden. När jag passerade sonens hus var han ute och skottade och bjöd mig på kaffe. Vilken trevlig stund en vanlig vardag.


Andreas

Jag fick tänka om med promenaden och tog ändå en liten tur ner till havet.


Det snöade lite smått även idag.


Här står Aeolus och väntar.


Det är is i hamnen nu.



Isen krossas upp av det vresiga havet.


Alltså, det är mycket att göra, det ska diskas, handlas och sorteras sopor när jag inte kan säga till vaktmästaren. In på Lidl och hem för att göra middag som jag bjudit min syster till.


Först bröt jag mig in på dessa nyinköp på Lidl. Vad är det med förpackningarna nuförtiden? Jag blir lika förbannad varje gång jag ska packa upp något. Knivar, saxar och allt krävs.

Jag fick överlämna till min syster att bryta upp en lingonburk, det var inte heller lätt. Vaktmästaren är som sagt inte hemma. Men, tjejer kan!



Anita och jag skulle äta Äggakaka, något som vi gillar båda två och har barndomsminnen av. Harald äter det inte så det gäller att passa på med det också.



Jag for iväg på cykeln för andra sittningen med Artrosskolan. Bra idag också, handlade om kost och träning. Imorgon ska jag boka in mig på träning, man får gå 12 ggr där och det tänker jag göra.

Nu har Harald och Ola lyckats med att få rätt på positionen för båten och då går det att se var dom befinner sig, skönt för oss härhemma. 



Tue Jan 19 2016 03:52:00 GMT+0100 (CET)15° 57' 2" N / 73° 35' 58" Wvarmt och skönt. Autopiloten fungerar nä den själv vill

Det är tisdag och en ny skiss ligger uppe hos Veckans Skiss. Gå in och kolla de andra tjejernas layouter ni som är intresserade. Min layout där är denna


Vit CS med miststänk och papper från Studio Callico också några dekorationer. Några av de gula små runda har jag stämplat och sedan stansat ut. Idag har jag fått hämtlappen till ett nytt månadskit och det är alltid spännande, får bli ICA på promenaden imorgon. Foton på Haralds barnbarn Ina och mamma Jessica.

4 kommentarer:

  1. MUMSIGT!!! både med din mat och din LAYOUT!!! Bara ÄLSKAR dina papper och det du skapat med dom!!! Rent och enkelt och ändå bara sprakar det om den, härlig inspiration till den liiite kluriga skissen :) Mysigt att du fick en liten kaffe stund med sonen också. Och så skönt att det börjar reda sig med informationen från Harald. Nu har jag köpt ingredienser till ett försök med din kyckling gryta... KRAM och sov gott <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja den skissen är som du skriver lite klurig. Men, det är alltid kul när man ändå får till det och det får ju du alltid! Lycka till med kycklinggrytan, du kan inte misslyckas! Kram

      Radera
  2. Allt blir inte som planerat, men det kan bli bra ändå. Skönt att du får information från Harald och Ola. Idag har de haft ute alla våra takfönster och satt in dem igen. Jättestökigt, men hoppas de funkar bättre nu. Jag gjorde en tolkning till veckans skiss, men de har inte satt in den. Jag ska sluta med det nu. Låter intressant med artrosskolan. Du är så duktig som kämpar på. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaaa? Takfönstren igen..... Men du, vad konstigt att dom inte satt in den, det är några av tjejerna i gänget som gör det, förstår att du tappar sugen, men tråkigt tycker jag. Du får lägga upp en liten blogg, kan vara i liten skala där du bara lägger in dina fina kort och layouter så kan du vara med på utmaningar. Jag kan hjälpa dig! Vi ses en dag! Kram

      Radera