Translate

fredag 8 januari 2016

Fredag

Redan fredag igen och jag har inte riktigt orkat uppdatera, jag kommer igen, ska inte bli någon vana med varannandagsuppdateringar. Jag får bara erkänna att jag rört till det ordentligt med bokföringen och har inte fått rätt på det än. Imorgon ska jag hem till Haralds dotter Maria så får jag se om hon kan hjälpa mig. Det hänger över mig något oerhört och dämpar hela tillvaron för tillfället.
Igår startade jag med vattenpilates igen och det var skönt att komma igång och jag fortsatte med en storstrykning hos Mia. Sedan satt jag med bokslutet och Harald hjälpte mig lite när han var uppe. Han  är fortfarande dålig, men tog sig upp fram emot kvällen. Vi gick på bio så jag fick lite annat att tänka på.


Det var en lite sorglig film, väl sevärd med ett viktigt budskap. 


Idag har det snöat här, jag gick ut tidigt för att städa hos Mia.





När jag var klar med städningen fortsatte jag till outlettområdet för att leta presenter. Det ska man inte göra när allt känns tungt, funkar liksom inte. Jag fick iallafall ett fint möte på vägen, mina barnbarn Ebba och Sanna.



När jag kom hem gjorde Harald middag, kan kanske fresta och inspirera med en Korv Stroganoff, det är gott. 

Just nu har Haralds förkylning plötsligt försvunnit (skojar lite). Han och vännen Ola ska flyga till Colombia tidigt på söndag morgon, bestämt för några timmar sedan, ibland går allt fort. De ska segla en båt därifrån till St Martin i Karibien. Jag är dödsavundsjuk!

Jag höll inte mitt beslut att inte scrappa, behövde göra något annat mellan eländet. Det blev en layout till Let´s Get Sketchy, den första veckoskissen denna månaden.



Vit CS med stämpling och miststänk och mönsterpapper från Studio Callico oh Bella. Ett underbart foto som Mia tagit på barnbarnsbarnet Alva och Alice när de lekte med farmors utklädningslåda som bl a innehåller hattar och väskor från mor. Kan ni se väskorna de har i händerna?, hur coolt somhelst.

14 kommentarer:

  1. Åååå vad jag lider med dig!!! Men du ska se att imorgon när Maria hjälper dig lite kommer allt att klarna. Och du gjorde så rätt i att pausa och scrappa lite:-) Du måste ju tänka på mig också så jag får lite fint att titta på ;-) Härliga papper och färger och det fotot bara lyser bus och glädje :-) Underbart! Ja tänk vad det går undan med tillfrisknandet ibland, härligt med en resa för Harald. Ta flyg, tåg och buss hem till mig du då, haha!! Nästan lika ju!! Tack för idag!! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hoppas hoppas! Tack, det känns alltid som det bästa att göra, när jag gjorde denna tänkte jag, det får bli vad som helst, bara något och fotot är ju så roligt. Haha, du är också för rolig, ja, Hälsingland är ju inte så dumt eller hur? Hoppas kalkonen blivit bra! Kram

      Radera
  2. Wonderful page!!!! I Love it!!!! Thank you for joining us @LGS!

    SvaraRadera
  3. Älskar det fotot! Mormors väskor och hattar på coolaste tre-åringarna!

    SvaraRadera
  4. Lovely page!Thank you for joining us at LGS.

    SvaraRadera
  5. this page is wonderful! Love the color choices. Thanks for joining us at LGS.

    SvaraRadera
  6. Love the fun feel of this page! Thanks for joining in at LGS!

    SvaraRadera
  7. great take on the challenge, thanks so much for joining us at LGS, hope to see you again!

    SvaraRadera
  8. Wonderful page. Love what you did with the sketch. Thanks for playing at Let's Get Sketchy.

    SvaraRadera
  9. Super cute layout, thanks for playing along with us at LGS!

    SvaraRadera
  10. Love your take on the sketch. Thanks for joining in at Let's Get Sketchy.

    SvaraRadera
  11. Gorgeous page and what a cute photo! Thanks for joining us at LGS!

    SvaraRadera
  12. Wonderful page. I love what you did with the sketch. Thanks for joining us at Let’s Get Sketchy.

    SvaraRadera