Translate

torsdag 14 januari 2016

Jul i efterhand

Julen är sedan flera dagar avslutad, men ikväll var jag hemma hos sonen Andreas och familjen som var i Thailand över hela helgen, i tre veckor.
Det snöade imorse så nu har även vi härnere i Skåne ett snötäcke. Jag och min syster skulle ut till Sporthallen och vattenpilates och det blev en promenad dit idag.


Det blev broddarna på!



Här kommer syster Anita.


Jag tycker jag behärskar det där med vattenpilates lite bättre nu och kan hålla styr på kroppen. Det börjar kännas riktigt bra även om jag var lite tankspridd idag så Pernilla undrade vad jag höll på med. Hemma igen hade jag skypekontakt med Harald. Då var kl halv sju på morgonen hos dom och dom hoppades på att få utklareringshandlingarna kl 8 som utlovats för andra dagen. Jag tror att dom kommit iväg för sedan har han inte ringt och svarar inte heller när jag ringer. Jag kan inte se någon förändrad position för båten, men dom har kanske inte fått igång det. Nu har dom ca 10 dygns segling framför sig och det blir konstigt att inte kunna ha kontakt.
Jag gjorde klart några layouter och sedan gjorde jag också ett litet kort efter att ha blivit inspirerad av scrapvännen Anna till en tävling som gick ut idag. Då tänkte jag inte på att jag inte kan lägga ut det nu så det får vara. Istället visar jag en layout till ARTastic Challenge Blog och deras januaribild med tema Sommar. Det är sommar nu i Australien, blir lite konstigt, men jag är glad över att scrappa sommarfoto.



Det har ju känts trögt ett tag så jag tänkte att jag nog får ta till mina kära cirklar igen och då blir jag glad. Vit CS med utstansade cirklar av papper från Studio Callico, trätexter och en liten träfågel, en flair och lite annat. Foto på min käre make Harald på stranden i Gluppöbassängen i Fjällbacka skärgård.

Jag gick senare hem till familjen på Frihamnsgatan och blev bjuden på god middag.


Det snöade lite ikväll igen.


Lammfärsbiffar på grekiskt vis med potatisstripes, sallad med fetaost och tsaztiki.


Barnbarnet Charlie


Andreas


Svärdotter Ulle.


Barnbarnet Sanna.
Jag fick titta på härliga bilder från Thailand där dom haft det riktigt bra. Sedan blev det kladdkaka med vispgrädde. Jättegott alltihop, tack!



Barnen fick lite julklappar från oss.


Jag fick också en julklapp!


Hunden Sune försökte lägga sig i det mesta.


Sanna har lovat börja läsa böcker regelbundet efter att hon fick en bok. Vi får se hur det blir med det, men det är ju så viktigt med läsning.

16 kommentarer:

  1. Great summer layout!! Love the circle theme! Thanks for joining our challenge at ARTastic :)

    SvaraRadera
  2. Summer must seem far away for you :-). Great page, I like how you did the circles with the stitching and extra thread. Thank you for taking part in our ARTastic challenge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, but I am dreaming of the summer! Thanks!

      Radera
  3. Ja ni har ju också riktigt vintrigt nu :) Och god middag såhär på torsdag kvällen, MUMS!!! Du får visa ditt kort i efterhand när du gett bort kortet, jag blir ju nyfiken :) Cirklar , JAAA!! du är så bra med dina cirklar. Sååå snyggt och underbart snygga papper eller om det är färdiga die cuts? Härlig sommar layout som passar perfekt in på månadens utmaning hos oss på ARTastic, såå roligt att du så troget hänger med där <3 Tack för en mys stund med sen frukost och morgon kaffet! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för din oförtröttliga respons, det är alltid så uppmuntrande. Ja, jag gillar bilder att tolka, blir liksom extra roligt och lite friare än skisser. Kram

      Radera
  4. Love the circles and the wood veneer bits! great layout. thanks for creating with us at ARTastic

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks, i am a fan of circles and love to use them!

      Radera
  5. Must seem strange doing a summer layout when it is snowing ! A lovely layout , really like the blue with the touch of red. That meal looks delicious . Thank you for joining in at ARTastic
    Mary

    SvaraRadera
  6. It IS important to read...I hope this happens! Loved seeing your snow photos.... it's SO hot here atm. Completely different!! Your page is lovely....the clusters look really great, especially the top one with that flair! Thanks so much for sharing with us at ARTastic this month:):)!!!!

    SvaraRadera
  7. Det er deilig å kose seg med sommerbilder når vi har vinter her i Skandinavia :) Herlig side og artig med sirklene i forskjellige farger og størrelser :)
    Takk for at du deltar hos ARTastic :)

    SvaraRadera
  8. I love your clean and fresh layout with the stitched circles. Thanks for playing along with our summer-themed challenge in the middle of winter :)

    SvaraRadera
  9. Love the circles, love the gorgeous winter scenes, love that chocolate cake, love that you are encouraging reading and love that you take the time each month to play along with us at ARTastic - thank you!

    SvaraRadera
  10. Wow I wish we could get some of that beautiful snow here in MS. Your page turned out stunning. I love the circle and stitching. ARTastic DT An'Jenic

    SvaraRadera
  11. Vi kan behöva pyssla sommarlayouter nu i snön och kylan. Härlig layout! Tack för att du vill vara med och tävla på Artastic! Det är alltid lika kul att titta in på din blogg! :-)

    SvaraRadera
  12. Such a beautiful page with all the circles. Thank you so much for joining us and hope you can join us again this month. :)

    SvaraRadera