Translate

onsdag 13 januari 2016

Sol minsann

Det grå vädret försvann och solen tittade fram idag. Minusgrader och halka som gjorde min promenad lite jobbig, men ändå skönt att vara ute.




Jag måste ju titta till vår båt medan Harald är borta och det såg bra ut förutom att vår Till Saluskylt i aktern var borta.



Jag hade fullt sjå att inte råka ut för isfläckarna och det blev inte mycket fotat.

I eftermiddags var det dags för styrelsemöte i Fotoklubben, det sista innan årsmöte och ny styrelse.


Jag var bjuden på middag idag, till Jonathan och Hanna. Alva och Alice har börjat förskola nu, de håller på med inskolning och det går jättebra så dom är redan där själva.


Jättegod köttfärssås och spagetti med parmesanost och fetaost


Sedan var det lite kvar av den goda glasstårtan.


Det blev lite pussel och spel före och efter maten.


Alva och Alice avslutade sedan med att gå Lucia som tydligen har satt djupa spår. Dom gick i raskt takt fram och tillbaka och sjöng Lucia, lucia, lucia.....



Sedan skulle det nigas och bockas och ta emot applåder! Dom är så roliga.


Lite scrap försöker jag med mellan allt, jag fattar inte att jag har så mycket att göra. Jag skulle ju börja läsa en bok också.
Idag blir det en layout efter skiss hos Stuck?!



Alltså jag får väl sluta gnälla över mina layouter, men jag har svårt för att kombinera flera foton. Vit CS med lite olika tryck och stänk, mönsterpapper från Studio Callico samt lite olika dekorationer. Fotona är från när mina barnbarnsbarn busade i våra sängar. Färgerna blev tyvärr inte så bra när jag fotat, det vet jag inte vad jag ska skylla på.

10 kommentarer:

  1. This is just adorable. Love the background stamping and layering! Thanks for playing along with Stuck?!

    SvaraRadera
  2. Så roligt att se när barn leker, pysslar och busar och inte bara sitter vid sina plattor eller vad de nu har. Härliga tider med barn i 3-årsåldern! Jag är lika lycklig som du vår Clara blir 4 i mars och är lika aktiv det går i ett när vi har henne eller är på besök hos Tove. Ha det så skönt i rollen som "gräsänka" ett tag, fast det är egentligen inte så skönt mer än en eller två dagar sen saknar man mannen. Jag vet!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det härligt, det känns som att jag missade så mycket med mina barnbarn, då jag var yrkesarbetande, långseglare och mitt uppe i livet. Nu har jag liksom tid! Ja det är skönt ibland, men mest tomt faktiskt. Tack för din kommentar!

      Radera
  3. Jag håller med Sandy jag, ADORABLE!! Gillar din bakgrund och ditt pappers val!! Mysiga dekos och underbart glada foton!! Så det så:-) Trevligt att du fick bli middags gäst :-) Ut och fota i snövädret nu så det inte hinner smälta bort igen för dig. Här är det garanterat smält fritt, hade -19 när vi åkte till dagis imorse, brrrr!!! Men solen skiner och det är gnistrande vackert utanför fönstret :-) Skynda dig att göra något till Bingo brickan nu hos Scrap och Ting!! Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag fick bråttom med den där Bingobrickan och gjorde ett kort, sedan kom jag på att personen läser min blogg så jag kan inte lägga ut den. Jag är lika förvirrad som vanligt. Här är bara -4, men snön är kvar än, fast inte så vackert som på bilden du skickade. Kram

      Radera
    2. Du får förbjuda henne eller honom att läsa ikväll då; -) Så du kan skicka in ditt bidrag ändå :-) kram

      Radera
  4. Such a fabulous page, love those sweet accents and darling pics! Thank you for joining us at Stuck?! Sketches!

    SvaraRadera
  5. Lovely soft colours and gorgeous photos. Thanks for playing along with Stuck?!

    SvaraRadera
  6. Love the soft colours - cute photos - Thanks for joining us at Stuck?! Sketches. Hugs Sarah x x x

    SvaraRadera