Translate

måndag 25 januari 2016

Träningsstart

Jag cyklade till Siöcrona vårdcentral för träningsstart med sjukgymnast med början kl 9, lagom tidig morgon. Det var riktigt roligt faktiskt så nu jäklar! 12 ggr får jag gå här sedan får jag nog kosta på mig att gå på något gym.


Riktig Skånevinter har vi nu och dimman har legat hela dagen. Jag cyklade inom till kyrkogården och promenerade omkring där efter träningen.








Det är så vackert och trolskt på något sätt i detta vädret.



Och se här, lite suddig bild, men det blir nog vår i år också.


Resten av dagen fixade och städade jag lite härhemma och scrappade såklart. Jag gjorde en layout till den andra utmaningen hos Scrap Our Stash, det är en skiss, men även tre listade saker där man måste välja minst en från varje lista.


Jag valde papper från American Craft på första listan, fjärilar från andra och chipboard från tredje.


Vit CS, cirkeln har jag sytt med symaskinen, bokstäverna är chipboard, de små blommorna eller vad man ska kalla dom och även en fjäril. Foton på barnbarnsbarnet Evy.

Harald och Ola är kvar på Dominikanska Republiken, idag är det Holy där fick dom veta och då händer inget. Frustrerande.

Ikväll gick jag och min syster till Tivolihuset för att lyssna på Karin Bojs. Hon fick Augustpriset för boken Min Europeiska familj. Jag har inte läst den men Anita har och säger att den är helt fantastiskt intressant. Detta skulle börja kl 7 och då fick vi information om att nu var flyget i luften, men de fick inte landa i Ängelholm och visste inte var de skulle landa. När vi satt och räknade på det, så kändes det som att det skulle ta timmar innan hon skulle dyka upp så vi gick hem igen.

19 kommentarer:

  1. Duktiga Du!!! Vad härligt att det känns roligt :-) Underbara foton också, särskilt den grön mossiga stenen ♡ Jag vet snart inte vad jag ska säga om dina ljuvliga layouter Christel! Den här är bara så fin!! Och ett så mysigt foto på Evys härliga bäbis lår. Man vill bara nypa i dom liksom :-) Stackars Harald!!! Och dig som inte kan hjälpa dom alls. :-( Nu får vi tro på andra bullar snart. Ha en skön kväll. Själv har jag en förkylning på gång känner jag. Ska lägga mig tidigt för jobb imorgon. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack för dina gulliga kommentarer! Hoppas du är på benen, krya på dig! Läste att ni har plusgrader ni också, konstigt, men det kanske blir tidig vår? Kram

      Radera
  2. Ja, härlig layout! Vad trist med detta jädra vädret och att flyget inte kunde landa. Min kollega har också läst den, men tyckte att man kunde hoppa över de mest naturvetenskapliga delarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja lite snopet var det att gå hem igen, där var massor av folk, dom har börjat med servering där, första gången jag upplevde det. Kram

      Radera
    2. Varför tyckte hon det Marie?/Anita

      Radera
    3. Hon tyckte att det blev för teoretiskt för en enkel humanist! Kram

      Radera
  3. Läskiga kort... jag tog friheten och delade ett till Peter som jobbar där.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför är mitt svar borta här? Du tittar för mycket på skräckfilmer Joel! Bara roligt att någon vill dela mina foto!

      Radera
  4. Vi har en fin kyrkogård..men jag tror inte jag velat gå där i dimman alldeles själv eller så var du inte alls ensam!!? Statyn är Albin Hambergs mor, som jag tror han tillverkade redan när hon levde fadern är avbildad på andra sidan gravstenen..Var en gång med på Gunnel Wounsch vandringar på kyrkogården..där är många intressanta öden begravda....Jättefina bilder
    Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är fin och jag njuter av att gå där och igår var det så öde, en skön känsla på något sätt. Ja, jag läste det på den stora gravstenen, vilka vackra klenoder det finns där. Jag tyckte bäst om modern, sällan de fick var med på den tiden. Hennes vandringar är nog intressanta, jag kanske ska gå med henne någon gång. Tack för din kommentar Gunnel, kram

      Radera
  5. What beautiful and cute layout. Love the details and awesome stash. Adorable sketch take. Thanks so much for your entry in our challenge at Scrap Our Stash!

    SvaraRadera
  6. What a gorgeous page! I love how soft it is! Adorable photos! Great take on the sketch and stash challenge! Thank you for joining us at SOS X

    SvaraRadera
  7. SUPER SWEET Layout and great take on the sketch! Thanks for playing along with us at SOS!!

    SvaraRadera
  8. Cute layout!Thanks for participating along with Scrap Our Stash!

    SvaraRadera
  9. Cute layout!Thanks for participating along with Scrap Our Stash!

    SvaraRadera
  10. Vilken fin tolkning av skissen Christel! Älskar de ljuva färgerna och alla dina fina detaljer! Supergulliga foton på lilla Evy! Tack för att du är med och tävlar med oss på Scrap Our Stash! Kram Åsa

    SvaraRadera
  11. Aww.. This is so sweet. Love the clean look and the soft colour. Thank you for joining us at Scrap Our Stash.

    SvaraRadera
  12. Nicely done. Thanks for joining us at SOS

    SvaraRadera