Translate

fredag 22 januari 2016

Trött

Ojoj, idag är jag skittrött, kom isäng sent och vaknade 5, omöjligt att somna om trots att jag var trött. Så är det ibland och jag tar igen det inatt. Släpade mig iväg till dottern för att städa och jösses, vad segt det var.


Tidigt och bara gryning, det är vackert då.




Jag fortsätter med den där maten som inte Harald äter. Idag hade han verkligen rynkat på näsan, men denna Linssoppa är bara så god. Den är dessutom så lätt och snabb att laga. Jag fick ny energi!


I eftermiddag fick jag plötsligt ett sms från Harald, jag hade sett att de seglar väldigt nära kusten på Dominikanska Republiken och tänkte att de kanske går in och tar igen sig en stund. Han skrev att du var på väg in till Santo Domingo för att tanka diesel. Dom har 400 distans kvar och tycker det är ganska hopplöst att ta sig fram i motvind och motström. Det känns inte som om de hinner fram till måndag iallafall, men dom har fram till söndag på sig.


Svårt att se, men den svarta fyrkanten är dom och målet är precis söder om Antuilla till höger på bilden, Philisburg heter huvudstaden på St Martin.

Fri Jan 22 2016 20:45:00 GMT+0100 (CET)18° 7' 53" N / 70° 31' 58" WPå kryss! alttt är ok
I eftermiddag och kväll har jag bara tagit det lugnt, orkade faktiskt inte ens tänka på att prata med någon. Jag schappade lite i lugn och ro, experimenterade lite och gjorde en för mig lite ovanlig layout. Den är till Challenge YOUrself och deras januaritävling med tema Anything goes och där ska man alltid ha ett foto på sig själv.



Tja, vad ska jag säga, vita CS som jag färgade med hjälp av ett acrylblock, papper från Studio Callico och lite dekorationer. Jag stämplade lite olika texter, det är svårt tycker jag, men prova är ju kul. Texten att jag vill försöka samla ihop mig och ta mig tid till att lära mig mer om kameran och fotografering, slutartider och allt sånt. Fotona på mig själv börjar sina så det blev ett foto som är några år gammalt.

10 kommentarer:

  1. Hoppas du sovit gott inatt nu efter din maraton dag :) Även får vi hoppas att det blir lättare för Harald och Ola den sista biten nu. Sitter och njuter av din fina layout. Den är både tuff och ljuvlig på en och samma gång, som du är tänker jag :) Eller iallafall som jag känner dig trots att vi aldrig träffats på riktigt.. Du klarar det mesta och backar inte för nåt, har ett varmt och ljuvligt hjärta kombinerat med ett glatt sinne. Och allt detta delar du så generöst med dig av. Skira glada färger. Pappret med siffror gillar jag massor och dina stora "enamels" med mönster är så fina. Njutning!! Ta väl hand om dig nu!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för de gulliga orden, vad jag blir glad! Ja det var en prövning att göra den layouten, du vet, jag och stämplar också tycker jag inte om när det blir rörigt, men försöker övervinna det. Tack igen, kram

      Radera
  2. That is such a GREAT photo of YOU, Christel! I love it and the way you scrapped it - beautifully!!!! Thank you so much for playing along with us at Challenge YOUrself this month. We are so happy that you did! (P.S. I love the other amazing photos you posted, too, and hope you are having a good day, today!)

    SvaraRadera
  3. Great photo, it looks like you are talking right to us. And the page is really pretty too.

    SvaraRadera
  4. Great selfie and I love it against the soft colors. Awesome colors and the flow of your page is so nice. Thanks for joining in with us at Challenge YOUrself

    SvaraRadera
  5. Great photo and love the colors and embellies on your layout! Thanks for playing along with us at the Challenge YOUrself Blog!

    SvaraRadera
  6. Jättesnygg bakgrund som du har fått till! Många fina detaljer också! Fint foto på dig! Tack för att du delar med dig till oss på Challenge YOUrself!

    SvaraRadera
  7. great page-love the layering and the soft feel :) Kate (Challenge YOUrself)

    SvaraRadera
  8. Beautiful layout, I love the background Thanks for joining in with us at Challenge YOUrself. :)

    SvaraRadera