Translate

måndag 4 januari 2016

Vardag

Jag tycker om att det är vardag igen, det känns liksom ett lugn i själen och skönt att hitta rutiner. Till det hör morgonpromenaderna och idag startade jag på Biblioteket för att ta ner mina bilder från Julsalongen. Där mötte mig min syster och vi tog promenaden tillsammans. Det är kallt nu så efter att vi gått ner till havet vek vi upp igen.



Jag hade tagit lite bröd med mig till fåglarna.








Vi gick istället upp på bunken i Siöcronaparken, det är fin utsikt där, men denna årstiden är lite tråkig.


Istället för att sätta mig och göra bokslutet till Fotoklubben så blev dragkraften för stor till scrapbordet. En ny header som ni ser här ovan samt en kombinerad tolkning till två utmaningar. Scrappegarasjen har tema Vinter och Scrap The Girls har en helt fri tolkning, det ska bara vara med flickor som vanligt. 


Jag bestämde mig för att frossa i mina favoriter, cirklarna och det var så kul. Jag har stansat ut cirklarna av papper från Studio Callico. Foto på mina barnbarnsbarn Alva och Alice med snögubben de gjorde när vi hade snö under några dagar.

Dessa härliga töser kom på besök till oss tillsammans med föräldrarna och det blev en fika med de absolut sista mandelmusslorna och lite annat. Jättemysigt.


Allra först glass som vanligt.



"Måste jag verkligen dela pallen med min syster?"


Mitt barnbarn Jonathan och hans fina Hanna.

Ikväll är det mys i soffan!

14 kommentarer:

  1. Kära söta vilka häftiga foton på måsarna!!! Appropå promenad, tro det eller ej men JAG tog faktiskt en rejäl promenad på ca 45 min med Arvid i vagnen idag här ute i fjällvärlden. Det flög snö på snedden och var snål blåst men det var skönt ändå. MÅSTE försöka få in det i livs pusslet utan att det påverkar min scrap tid ;-) Åh vilken härlig LO!!! Lite komiskt att jag har en sån på gång i huvudet och har redan börjat skära ut cirklarna :-) ovanligt va?! Haha!! Vi har ju en tendens att tänka lika ibland.... Men tillbaka till din nu, den är sååå fin och du har så läckra papper och så mysigt foto. Och du får ju alltid till dina cirklar superbt. Kanske inte vågar göra min nu ... Tack för en härlig inspirations stund :-) Förresten Grattis till din featuring hos Challenge YOUrself!!! YAY!!! Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja dig, men jösses, det är inte lätt med småbarn, tonåringar, yrkesarbete, hobbyarbete, make som jobbar mycket osv. Fast det låter härligt med de omgivningarna. Tack, jag var ovanligt nöjd med den, det är nog cirklarna haha! Ser fram emot att se vad du gör. Ja, det var oväntat att den layouten dök upp på Challenge YOUself, men kul! Kram

      Radera
    2. Inte oväntat alls att den läckra layouten blev visad hos Challenge YOUrself!!! Du är så jätte duktig Christel!! Och en ny läcker Header också...borde kanske göra något nytt jag också...min är lite tråkig kanske. Ha en bra dag min vän! Kram

      Radera
    3. Tack, det är min gamla yrkesroll som träder in där, att uppmärksamma och förtydliga årstiden, lite kul tycker jag! Kram

      Radera
  2. Härligt fikabesök! Jag fick komma på middag hos töserna, och det bjöds på både buss- och flygtur😎

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det bestämdes när de var hos oss, just nu är våra sängar populära så det är nog något med resandet!

      Radera
  3. Vilka härliga fågelbilder. Fattar inte att du kan få dem att titta in i kameran. Din LO var ju också jättefin som vanligt liksom Alva och Alice som alltid är söta (föräldrarna också)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag tror att de är på väg att anfalla haha! De där måsarna kan man inte lita på. Kram

      Radera
  4. For en herlig vinter-LO! Virkelig vinterstemning der altså! Må også få kommentere bildene av måkene; utrolig flotte bilder, du har virkelig fanget øyeblikket!
    Tusen takk for at du deltar i utfordringen hos Scrappegarasjen!
    - DT-Eva -

    SvaraRadera
  5. A sweet girl page, and I just love your seagull photos! Thanks for joining us at STG.

    SvaraRadera
  6. Lekker lo! Digger oppsettet og alle sirklene.
    Takk for at du deltar på scrappagarasjens utfordring!
    www.scrappegarasjen.no

    SvaraRadera
  7. Fabulous layout! I love all the circles! Thanks so much for playing along with us at Scrap the Girls!

    SvaraRadera
  8. Lovely layout, the circles look great. Thanks for joining us at Scrap the Girls

    SvaraRadera