Translate

måndag 11 juli 2016

Cykeltur

Cykeltur idag med orienteringskartan och kontroller. Som vanligt kan jag inte göra något sådär lagom, det tog många timmar och blev 4,3 mil. Ikväll är jag ganska trött faktiskt. Det var mycket sädesfält och lärksång och till slut blev jag så trött så det blev inte mycket fotat.


Jag tycker om sädesfälten.




Det syns inte så bra, men det är en häger.





Till slut var jag uppe på Beredskapsmuséet och sedan cyklade jag fel och fick cykla tillbaka en lång bit på en väg med löst grus och vågmönster, jobbigt blev det.


Jag hade bestämt med vännen Margareta i Viken och hon fick vänta länge haha! Men sååå gott med kaffe och macka och vatten som jag glömt ta med mig.


Vi fick en mysig pratstund innan jag kunde resa mig och cykla de sista km hem.

2 kommentarer:

  1. Fina bilder på landskapet och mysigt med en liten fika med en god vän💚 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, skulle varit lite mer bilder hade jag tänkt, men så blev det inte trots att det är så vackert överallt. Harald säger att orienteringskontrollerna är ett tvångsbeteende haha! Kram

      Radera