Translate

måndag 18 juli 2016

Puuuhhh!

Igår det inte riktigt min dag, det började med datorklabbet och sedan en mängd olika saker som gjorde mig vansinnig. Nu var det inga stora saker, det värsta var nog att jag tappade min kamera med objektivet rakt ner i golvet, men det blev ändå en mysig dag. Min efterlängtade dotter Mia som skrämde upp mig lite med att vara i Turkiet kom hem igårkväll och kom på besök för att se Bosse husbil.


En härlig pratstund med fika och ett paket med Skepparns lakritspipor haha! Jag vet inte om hon tyckte det behövdes lite tröst eller så. Nu behövs alls inte det, vi är fullständigt nöjda med att inte segla, särskilt inte i detta vädret.


Vi gick sedan till Siöcronaparken där det var Allsång. Skönt att kunna sitta ute och sjunga, men dagens program var lite rörigt måste jag säga. Det gör ingenting, härligt ändå, synd bara att Höganäsarna är svårflörtade med detta.




Lite teater igen, reklam för Körsbärsträdgården på Arilds Vingård, den är nog väldigt trevlig att gå på.



Kärt besök även av Alice och Alva som precis kommit hem från deras sommarställe i Haverdal. 
Vi cyklade hem innan det var slut eftersom sonen Andreas och Ulle kom för att titta på husbilen dom också.


Rolig pratstund igen och en del bra tips på appar att använda. Det är mycket nytt för oss.

På kvällen när jag skulle uppdatera här gick det inte att komma in i datorn igen, samma problem, jag blev vansinnig (igen!). Supporten var stängd så jag fick försöka tränga bort det och sova.

Nu har jag suttit med supporten igen och fått tillfället rätt på det. Grundproblemet är att det ligger en gammal e-postadress som vi inte använt på ca 10 år och vill väl ta över. Nu har jag fått hjälp med hur jag ska göra för att kunna logga in också är problemet skickat till experter som ska fixa till detta, kan ta en veckas tid. Jag måste ändå säga att Applesupporten är suverän och det är jag så tacksam över.

Nu ska vi snart starta vårt körande med Bosse och så får vi se hur uppdateringarna blir framöver. Som vanligt försöker jag skriva så fort det är möjligt så häng på om ni vill läsa hur det går.



12 kommentarer:

  1. Lugn och fin nu ... det är inte nyttigt att bli så arg😎. Nu får ni mysa vid vägkrogar och parkeringsplatser💛

    SvaraRadera
  2. Så skönt att hörs att det finns fler än jag 😜 Och underbart att se dig hel och hållen hemma Mia 💛 Ha en underbar resa nu min vän💚 Kram Anna

    SvaraRadera
  3. I hope your day is better, enjoy your trip.

    SvaraRadera
  4. Ser framemot er resa med Bosse! Ha det så bra. Kramar.

    SvaraRadera
  5. Så kul..ser fram emot ny uppdatering...Ha det riktigt bra
    Gunnel

    SvaraRadera