Translate

tisdag 22 maj 2018

Cykelorientering

Idag cyklade vi klart cykelorienteringen, alla kontrollerna är gjorda! Det har gått fort, men det är ju ett fantastiskt väder som lockar till uteaktiviteter. Idag cyklade vi till Viken och sedan ut mot Väsby och Strandbaden.


Det blev inte så mycket fotograferat, men en kontroll satt i hamnen i Lerberget.



I Viken fanns det en vid Paul Jönska gården och sedan hade vi problem att hitta den andra. Den var i Vikenparken och vi har aldrig hört talas om denna. Den håller på att anläggas, kommer att bli helt enorm. Dit får jag återvända och fotografera senare i sommar när den kommit lite längre.


Det finns så många vackra hus i gamla Viken, får nog promenera där någon dag.


Det var så skönt att komma ut på landet med alla åkrarna.


Här skördades honung och massor av bin surrade omkring dom, men syns inte på fotot.


Vi avslutade med att se var sonen Andreas tagit vägen med sin firma. Han var inte där så jag fick inte se lokalen invändigt.

Det var skönt att komma hem och ta en fika och därefter cyklade jag ner till badet. Jag träffade mina barnbarnsbarn och mamma Hanna.


Lek på stranden.




Lilltösen gillar vatten. Jag gick ut och badade på bryggan istället, gillar det bäst. Precis innan det kom en massa ungdomar hann jag åka rutschkanan, första gången i år. Jag tycker det är liite pinsamt att jag tycker det är så roligt. Vattentemperaturen har gått upp till 16 grader.


Jag gjorde två stora satser med Granola så att jag har till bilen också. Jag kan ju köpa musli också men tycker allra bäst om denna jag gör själv.


Middagen blev en sån där "man tager vad man haver", kyckling i strimlor och en paprika med chiliflakes, soja och sweet chilisås. Alltså, det blev riktigt gott.

2 kommentarer:

  1. Vad duktiga ni varit som slutförde orienteringen så snabbt. Heja! Och vilka mysiga badbilder!! Mumsigt med egen müsli och så ser middagen toppengod ut!! Härligt!! Vi ska äta köpta köttbullar och spagetti 🙈😅 Nåja!! Det är mättande iaf. Ha det gott! Kram💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog vädrets förtjänst! Och, du köpta köttbullar brukar vara barnens favorit! kram

      Radera