Translate

tisdag 29 maj 2018

Värmerekord?

Jag tror det är värmerekord idag, kan knappast minnas något liknande här hemma. Det är sååå vaaarmt....... Idag har jag tvättat i tvättstugan, hur bra var den planeringen? Det gick ändå bra och samtidigt gjorde vi om i husbilen Boris garage och tog dit det vi behöver i sommar.


Det blev så bra när vi packat om en del saker.


Harald har satt upp en sån här skoförvaring på dörren som vi kunde lägga sådana saker som vi snabbt vill ha tillgång till.


Nöjda, svettiga och glada blev det badet med medhavd lunchfika.


Det blev tre bad idag, 16,8 grader stod det, men jag tror faktiskt inte på det riktigt, tror det är varmare.  Jag simmade ut till flotten och dök och jag åkte rutschkanan, det kan inte bli bättre. 


Till och med Harald badade, två ggr dessutom, första badet gick snabbt!



Senare på eftermiddagen fick vi besök, både av dotter Mia och sonen Fredrik och jag cyklade hem till sonen Joel. Inga foton men mysiga samtal, sådana dagar gillar jag. Dessa varma kvällar skulle vi ju egentligen vara ute, men orken för det sinar.

2 kommentarer:

  1. Ni är så duktiga och flitiga!! Fint blev det i Boris! Har ni fått ordning på det som krånglade på er resa i våras? Vilken mysig stranddag ni fick, underbart!! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, ja fast det är lite trögt. Han ska lämnas in den 11 juni och då ska allt göras. Vi har tänkt åka en liten tur till helgen! Kram

    SvaraRadera