Translate

måndag 21 maj 2018

Måndag

Idag ägnade jag nästan hela förmiddagen åt att sitta med support till min dator. Ibland tycker jag att jag lägger ner så mycket tid på den, men å andra sidan är det mitt stora nöje. All bildhantering, ni kan inte ana vilken tid det tar. Det var framförallt detta som jag var tvungen att ta itu med idag då datorn hela tiden annonserar att startskivan är full. Nu kunde jag inte ha alls många foton i datorn förrän det är stopp och jag förstod att något var fel. Jag lägger ju över bilderna efterhand på två separata hårddiskar. Det visade sig att det fanns en tidigare mapp när systemet var Iphoto och som jag inte hade en aning om. Nu hoppas jag det fungerar. Sedan var det mitt mejlprogram som har slutat fungera och jag satt i evigheter med att försöka komma fram till Microsoft för att få mina serverinställningar, jag kom aldrig fram. Jag kan se mina mejl i Outlook så jag får väl acceptera det, men jag tycker mycket bättre om programmet i macdatorn.
Jag skulle passa barnbarnsbarnet Edith idag och plötsligt fick jag kasta på mig kläderna och bli klar.



Edith skulle sova så jag passade på att ta en promenad med henne under tiden.



Vi gick hela invallningen och när jag kom tillbaka till stan igen vaknade hon, alldeles lagom.


Det är fortfarande så härligt väder, varmt, vindstilla och skönt.


Det var så roligt att passa Edith, vi gick hem och hon fick mat och lekte, det gick så bra. Dock hann jag inte fotografera något. Det blir liksom inte första prioritet.


När Edith hämtats gjorde jag en massa sybeställningar som hängt över mig. Så skönt att få det gjort. Också har denna dagen gått till ända!

2 kommentarer:

  1. Ja se datorer!! Ett riktigt elände men ack så behändig när det funkar! Mysigt att få vara lite barnvakt💗 Kram

    SvaraRadera