Translate

måndag 19 maj 2014

Avslutningsmiddag

En kass natt efter bröllopet, vad annat är att vänta? Jag vet ju det vid detta laget. Vi hade en riktig långfrukost, fanns mycket att prata om och smälta efter den fantastiska dagen. Jag fixade lite, under lördagen fick jag en leverans inför nästkommande bröllop, vet inte riktigt än vad jag ska göra med detta.

 
Alla sugrör med vimplar är klara.
Lilian och Arne kom och fikade och pratade en stund. Då är det bra att ha det fina fiket under oss, bara att gå ner och köpa några nybakade scones! De bjöd sedan på en avslutningsmiddag hos syster Inger och Peter. Lite manfall blev det där, men vi som orkade hade en trevlig kväll. Precis när vi skulle cykla kom det världens regn så det blev bilen. Det gjorde inget, jag kunde inte få ner något vin denna dag. Mycket prat om bröllopet såklart, men som alltid mycket annat också.


 
Min syster Anita var också med, det var roligt.


 
Vi fick jättegod mat, grillad lövbiff och lammkorv och goda tillbehör, såser, majs, nypotatis, sparris och sallad. Det var inga som helst problem att få ner, så jäkla gott!

 
Efterrätten var också i min smak, färska bär med god grädde, mmmmm. Idag åker Arne och Lilian hem till Stockholm igen och det har varit så roligt att umgås under en hel vecka. Vi kommer att sakna dom. Vi fortsätter vår semester och åker iväg till våra vänner Elisabeth och Ingemar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar