Translate

lördag 10 maj 2014

Sandflyget

Lite över 4 timmars jobb idag på Sandflyget. Joel och jag fyllde 5 släp och nu är det mesta borta. Joel sågade ner träd, jag klippte häck och grenar också hjälptes vi åt att fylla. Lite småskador, rivsår, platt fall och en trädstam i ansiktet. Jag var ju glad för att det mesta av björnbärssnåren var borta men har någon en häck med taggar så vet ni. Jag fick t o m en tagg rakt genom min sko.


 
Alla sätt är bra utom dom dåliga sägs det ju.

 
Harald fortsatte med båten, lite kopplingar och dylikt också körde han till Limhamn för att lämna våra lånade stöttor av vännerna Micke och Ann-Marie. Jag cyklade till kolonien på hemvägen för att ta lite rabarber och upptäckte att även där behövdes det lite rensning. Jag var rätt trött när jag kom hem, skönt att ha en lugn hemmakväll.

 
Jag kokte rabarberkompott, det är så gott med lite vispad grädde till.

 
Också en av våra återkommande rätter Lätt Kotlett som är så gott. Det ser bränt ut men det är det inte, det är grädden som blir så. Jag har säkert lagt ut det receptet tidigare, men här kommer det ändå.
 
Lätt Kotlett
4 kotletter
3 dl creme fraiche
3 dl vispgrädde
1/2 tsk sambal oelek
1/2 dl kinesisk soja
 
Rör ihop allt till såsen och häll över kotletterna i en ugnsform. Grädda i 170 grader i 90 minuter.

2 kommentarer:

  1. Ser du nu snart slutet på detta extraknäcket eller det återstår en hel del. Så skönt för Petra och Joel att få hjälp med allt detta. Hoppas du har förhandlat bra lön. Vi är helt värdelösa på det så när Sven är hos barnen och hjälper till med bygge mm så blir det alltid dyrt för oss eftersom bensinen är dyr och våra bor ju i Helsingborg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det värsta är gjort, men en del återstår. Ja jag har blivit lovad lön för detta, en vanlig pensionär behöver extrapengar och barnen tjänar mycket mer pengar än vi någonsin har gjort. Ni ska väl iallafall ha bensinpengar!

      Radera