Translate

söndag 18 juni 2017

Edsbyn

Vi tog en lugn morgon (igen haha), passar på när vi är på camping att fixa olika saker som dusch t ex. Vi körde iväg och upptäckte plötsligt Orsa Saluhall så Harald fick bromsa. Trevligt att se, men inte som Höganäs Saluhall inte.




Det börjar bli så fina vyer.  Vi kom fram till Edsbyn och Urasgården och vännen Anna. Hon hade hämtat Haralds paket med sin snarkmaskin, tack!


Vi fick en fika och träffade hela familjen, maken Henrik och barnen Rickard, Marta, Beatrice, Astrid och Arvid. Så roligt att träffas. Jag fick titta i Annas scraprum och vi kunde äntligen prata om olika saker.



Harald och jag lagade middagen med Annas hjälp medan Astrid och Arvid fanns med.


Vi gjorde rotsaker i ugn och kycklingfilé med citron och tomater, lite eget påhitt, med sallad.


Trevlig middag tillsammans. Vi fick jättegod rabarberpaj med glass till efterrätt.




Fina Anna, en vänskap som uppstått på nätet och som jag är så glad för.


Jag önskade mig att få se lite av Henriks lantbruk och det blev en kvällspromenad innan han var tvungen att fortsätta jobba.






Tjuren övervakar sina kor.



Här står vi fint på deras gräsmatta med elen inkopplad.


Fina blommor finns det också.



Tusen tack för en trevlig eftermiddag och kväll!

2 kommentarer:

  1. Men, va roligt! Att träffas "på riktigt" förstår du uppskattade detta 😚

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för besöket !!! Såå glad att ni gjorde er den tiden❤️ Tack för allt!!! KRAM

    SvaraRadera