Translate

onsdag 7 juni 2017

Onsdag och ett glatt besked

Onsdag fast egentligen måndag känns det som, vad rörigt det blir haha! Det har dessutom regnat ganska mycket och det behövs ju, bara att gilla. Jag har varit trött ändå och kunde med gott samvete strunta i att promenera. Jag åkte till Plantagen med bil, jag har faktiskt inte varit där tidigare. För många år sedan när det var Bär&Grönt, så längesedan är det.


Där finns ju massor av trevligheter, det blev inte mitt sista besök där.



Senare idag var jag nere i Spabutiken under oss. Hon hade erbjudande om en enkel ansiktsbehandling ihop med färgning av fransar och bryn, så det tog jag. Det är en av de få saker jag lägger på mig själv och min "skönhet", färgning av min vita fransar och bryn. Jag somnade på britsen haha!


Jag fick lov av Harald att ringa till Hematologmottagningen för att förhöra mig om det fanns något besked om Haralds undersökningar. Det resulterade i att läkaren ringde upp Harald senare under dagen och berättade att allt var ganska normalt. Han har en form av infektion pga psoriasisen som kan förändra blodvärdena och säkert också därför han har så ont i händer och armar. Lite annat smått också men ingenting som är allvarligt och nu kan han så småningom också få ta den där cellgiftsmedicinen och då blir han antagligen bättre. Så glädjen är stor och nu kan vi utan oro köra med husbilen som vi planerat. Eftersom vi inte riktigt vetat så lugnar vi oss några dagar och packar i lugn och ro. Vi planerar att ge oss iväg på tisdag eller ev senare på måndag. Då kommer vi att köra norrut på obestämd tid.

7 kommentarer:

  1. Så himla skönt för er💛

    SvaraRadera
  2. Åhhh!!! Sååå skööönt!!! Jag glädjer mig så med er!! Ja ta det nu lugnt , ni hinner iväg!!! Jippi!!! Norrut!!! Det gillar den här tanten 💚💚💚 KRAAAAM 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja snart sladdar vi in för ett kort besök om det passar er! Kram

      Radera
    2. Ni är alltid välkommen !! Hur länge ni vill!!! ❤️

      Radera
  3. Så skönt med glädjande besked. Kramar.

    SvaraRadera