Translate

onsdag 6 mars 2019

Barnpassning och annat

Imorse åkte jag tidigt till Strandbaden, vädret är fortfarande eländigt med mycket regn så Harald körde mig innan han fortsatte till Helsingborg för att sola. Sista solningen för honom idag och hans psoriasis är mycket bättre. Barnbarnsbarnen Alva och Alice skulle börja sin första inskolning i skolan som de börjar till hösten och då skulle inga syskon vara med.


Alla ska vara med mamma haha!


Alva och Alice är redo för sin första dag på skolan.


Jag lekte med Edith, läste böcker och klädde av och på Pippi Långstrump och Herr Nilsson. De är favoriterna just nu.









Det var full fart och så härligt. När de andra var tillbaka bjöds det på fika. Alice och Alva hade bakat semlor med pappa igår. Harald kom och fick också fika.




Harald släppte av mig i Margreteberg, det hade slutat regna och jag är tvungen att gå. För tillfället har jag så ont i hela kroppen, muskler och leder, men det är så i perioder.


Dagens bänk vid Margreteberg.



Vi hade ett presentkort på Hamnkrogen och jag är rädd att det går ut innan vi är hemma igen så vi åt Dagens Lunch där.


Salladsbordet innehöll bland annat inlagd stekt strömming, vilken tur jag hade där. Dagens rätt var Biff Stroganoff och det var gott, ingen wow, men ok.



Det är fin utsikt på Hamnkrogen.


Ja, en härlig dag!

8 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild på trollungen när hon kramar Pippi och Herr Nilsson❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, visst är det! Hon är ju så härlig!

      Radera
  2. Ja det är så roligt att få möjligheten att fota dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var kom det ifrån, jag hade nog redan svarat dig Mia!

      Radera
  3. Härliga bilder på alla tre töserna. Kan inte fatta att tvillingarna redan skall börja skolan. Ja tiden går fort! Nu stundar snart helgen och då gäller väl krogracet för er. Ha en trevlig helg. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja som tiden går, nästan skrämmande! Ja något blir det kanske, vi har fortfarande presentkort haha! Kram

      Radera
  4. Bara så härligt!! Alltsammans utom att du har ont❤️ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag tycker det är så roligt med alla de små barnen och få möjlighet att vara med dem! Kram

      Radera