Translate

torsdag 28 mars 2019

Camping Porton Biondi

Ja då körde vi en liten bit till, ner till Rovinj, bara ca 3,5 mil. Vi har valt icke motorvägar nu och körde på stundtals små smala, guppiga vägar längs med olivodlingar och vinodlingar.



Tyvärr också på vägar med stup som jag inte gillar.


Vi behövde handla mat och såg en skylt med Konzum Supermarket, den tar vi, de brukar ha bra varor och sortiment. När vi kom dit körde vi av på en liten liten väg och kom till en pytteliten butik, en sådan som en nästan får backa in i. Jag fick tag i det viktigaste ändå och när vi körde vidare ca 200 m då kom den stora Supermarknaden! Så retligt. 
Strax efter kom vi fram till campingen och checkade in. Vädret var så fint idag och vi satt i solen resten av eftermiddagen. Jag som snabbt blir less tog en promenad och tittade mig omkring.


Här står vi nu bland olivträden och har lyckats få lite sol runt oss.


Jag roade mig med att försöka fånga ödlorna som finns omkring oss på bild.





Dom är så fina.



Precis nedanför campingen finns havet och lite längre bort ligger Rovinj som vi ska besöka imorgon.





Inte vitsippor men väl Tusenskönor som nästan täcker allt gräs.




Jag tog en liten promenad till ner till havet när solen gick ner.

 




Häruppe ligger campingen.



Under tiden stod en potatisgratäng i Omniaugnen på spisen och den åt vid med några slags köttfärspinnar eller vad det heter.

6 kommentarer:

  1. Ännu ett underbart ställe. Vilken solnedgång! Ödlorna är så snabba 😎 När vi låg i Ragusa och hade besök av barn och barnbarn var en av aktiviteterna att gå och leta efter "öglor" (som barnbarnet sa)😁 Vi har underbart väder hemma just nu. Solen strålar här på ostkusten och det blåser ljumma vindar. Det behöver vi. Idag beger jag mig till era hemtrakter och hälsar på dotter och barn. Det blir säkert ett besök och en glass nere vid ert fina bad och lekplats i Höganäs. Ha det bra och hälsa Harald. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Öglor haha, bra namn! Visst är det underbart med vårvärmen, skönt att ni får lite. Vad synd att vi inte är hemma, men du hade säkert haft fullt upp ändå. Njut av Kvickbadet och omgivningarna, jag saknar det! Redan efter knappt tre veckor. Kram

      Radera
  2. Wow vilka bilder. Bilderna med husen precis vid vattnet är ju fantastisk, men lite lite för nära vattnet för mig om jag skulle bo där. Maten som ni gör i ugnen ser ju ut att vara hur god som helst. Måste vara din tallrik eftersom det finns paprika?? Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag gör den i en form som heter Omnia som står på gaslågan på spisen. Går hur bra som helst när inte vanlig ugn finns. Helt rätt, min tallrik, men Harald gillar faktiskt några grönsaker varav paprika är en, han kommer bara inte på det själv när han gör mat haha! Kram

      Radera
  3. Alltså den solnedgången!! Även dom andra fotona är fina. Så roligt att få se allt det fina. Och god mat som alltid!! Hääärligt härligt!!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är konstigt, en tröttnar aldrig på solnedgångar fast jag gillar soluppgångar mer. Det kommer nog från tiden vi seglade på de stora haven. Lite uttjatat kanske, men ibland kan jag inte låta bli. Kram

      Radera