Translate

fredag 29 mars 2019

Rovinj

Vi har sett fram emot att se Rovinj och gick iväg under förmiddagen. Det var promenadavstånd till stan från campingen.












När vi kommit fram i stan satte vi oss och tog en kopp kaffe. Jätteskönt väder idag och allt var så mysigt.



Vi fortsatte och promenerade upp till kyrkan som ligger högst upp. Vilka gränder med gammal bebyggelse, helt fantastiskt. 


Jag älskar bebyggelsen här i dessa städer på Istrien, italiensk arkitektur och så vackert.


Jag har verkligen fått mitt lystmäte på att fotografera tvätt på tork.




Denna är väl söt, en rosa BH och blomman matchar.



Så läcker färgkombo.









Jag gillar dessa takpannorna som finns överallt, de är liksom runda.


Haha, jag har lärt mig ställa kameran så vi kan vara med båda, men det är bara 3 sekunder jag har på mig.


Vi ser egentligen inga djur som springer omkring här, men dessa fina katterna låg vid kyrkan.


Här på andra sidan ligger campingen.



Vi gick tillbaka ner till den stora hamnen.




Härnere satt gubbarna och röstnivåerna var höga.


Vi gick affärsgatan och vad är Harald mest intresserad av? Klockaffärerna!



Innan vi skulle gå hemåt diskuterade vi om vi skulle äta glass, ni vet dom där stora i glas, eller mat. Mat vann då slapp jag göra middag i bilen. 


Och vad tror ni det blev? Pizza såklart! Trötta på det? Kanske lite, men det är alltid gott och prisvärt.


Vår utsikt från restaurangen, Det är väldigt mycket stora cykelgrupper, säkert ett populärt område att cykla i.


Så var vi tillbaka hemma och här somnade Harald.



Här gick vi nog på en riktig turistfälla, men vi smakade och den var verkligen god. Den går att ha som pålägg, i såser, till spagetti, men den var hutlöst dyr.


Jag har fått ett rejält utbrott av herpes, flera år sedan sist. Jag fick tag på salva, först en tills det är bättre och sedan en som används som solskydd. Annars är min förkylning borta, men Harald brottas fortfarande med hostan.
Men, vi har det väldigt bra, pratade just ikväll om hur mycket vi har sett, helt enormt.

4 kommentarer:

  1. Otroligt vackert!! Vilka bilder!! Så mycket du har att scrappa sen. Trist för er med fortsatt förkylt och herpes på det😥❤️ Krya krya!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är inte så farligt med det, det går över och vi håller oss på benen utan problem haha! Kram

      Radera
  2. Vilken fantastisk stad. Husen utmed vattnet och alla dessa fina smala gator med väldigt gamla hus och sedan se all tvätt som hänger överallt. Fick ni några droppar på er från kläderna? Tänk att alla dessa byggnader står kvar efter krig mm. Harald ser verkligen ut att njuta i solen. Kramar tills jag ser er här igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vilken fin stad med de smala gränderna och allt det gamla, helt fantastiskt" Kram

      Radera