Translate

tisdag 26 mars 2019

Polidor Camping

Igårkväll var vi med om världens oväder under några timmar. Det åskade och kom starka vindar tillsammans med ett fruktansvärt ösregn. Det dånade och skakade i bilen, men vi kände oss trygga och hade dessutom tagit in allt. Vi sov gott och på morgonen vaknade jag av att någon försökte ta sig in i bilen. Jag for upp och öppnade dörren, då hade precis en man kommit på att han försökte gå in i fel bil! Det blev gapskratt! Så småningom körde vi iväg, bara ca 2,5 mil så det räknas knappt. Först till ett gasolställe som vi fått rekommenderat, men nej, de fyllde bara sina egna flaskor och vi körde vidare.



Nu kör vi inga motorvägar på ett tag, det är vackra vägar.

Vi checkade in på Polidor Camping, kanske till och med den enda campingen här på Istrien som har öppet året runt.



Nu står vi här, inte riktigt lika fint som på förra campingen, men något billigare.
Vädret var kallare så solen behövde vara framme för att det skulle vara skönt att sitta ute. Efter lite lunch tog jag en promenad ner till havet.




Jag får nog backa lite med det där badandet, blir det inte varmare så får det nog vara.







Kaffe och glass smakade bra. Ikväll har vi ätit den sista maten som jag förberedde hemma och som vi haft i vår lilla frys, Köttbullar, sås och potatis, gott.

4 kommentarer:

  1. Ser vårligt ut och även varmt, i alla fall i lä med Harald i vilstolen och glass i näven. Fortsatt god tur. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i solen är det riktigt skönt! Tack, kram

      Radera
  2. Skönt att vara i en husbil när det blir sånt väder! Inga extratampar, inte behöva hänga på fler fendrar, inget ryckande i knaparna.... 😂 kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, precis vad jag tänkte på när det pågick som värst! Kram

      Radera