Translate

måndag 11 mars 2019

Måndag

Ingen Friskis och inga promenader, mest förberedelser och dessutom är jag inte riktigt bra så då går det trögt. Jo, en liten promenad tog jag ändå, skulle lämna kläder jag lagat hos barnbarnet Anna.


Det har varit soligt och fint idag, men kallt.


Dagens bänk uppe på grillplatsen i hamnen. Den är inte riktigt iordning än.


När vi kommer hem är nog båtarna i havet.



Anna och familjen var inte hemma och jag gick in till svärdotter Ulle och pratade en stund under en fika. Andreas kom hem för att äta lunch och sedan kom även Anna och familjen in.



Det var så mysigt att hinna träffa dem innan vi åker.


Jag hann sedan packa ner en del i Boris husbil, det är mycket som ska med och mycket att komma ihåg. 
På eftermiddagen var vi bjudna på fika hos barnbarnet Rasmus och sambo Carro. De har nu på riktigt flyttat in i sitt hus och renoveringen fortskrider. 



Det här runda fönstret i vardagsrummet är så fint. Jag ville passa på att fota Carros mage till en ny scrapbookingpärm till nya barnbarnsbarnet som kommer. Han är kanske född när vi är hemma igen, beräknat till slutet av maj. 


Det kommer att bli en liten Bobby.




Ikväll har vi sedan varit i Nyhamnsläge och firat Haralds barnbarn Ina som fyller 20 år idag. Det har varit så trevligt med god mat och Ina hade gjort så god glass med kaksmet till kaffet. Mums säger jag bara, så gott.

Det är så kallt ikväll och när vi körde hem undrade vi verkligen om vi skulle köra imorgon. Men planerat är planerat.....







4 kommentarer:

  1. O vad jag saknar Carro i vår trappa! En jätteduktig tös och man fick alltid ett härligt leende från henne. Önskar henne lycka till.
    Hoppas att du inte blir sämre, du får stoppa i dig allt som kan hjälpa dig och så håller vi tummarna att Harald håller sig frisk.
    Önskar er god tur och ser framemot att följa er på er resa. Många kramar till er båda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla, vad roligt att läsa! Ja, stoppar i mig Panodil med jämna mellanrum, det blir nog bra så småningom. Kram

      Radera
  2. Mysigt att du hann träffa många av dina ❤️an innan ni åker! Fina bilder❤️❤️ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du vet, det är så jobbigt att åka iväg, snart får vi nog bara stanna hemma! Kram

      Radera