Translate

onsdag 27 mars 2019

Porec

Allra först idag måste jag visa serviceanläggningen här, den är nog den finaste jag sett. Då är det en ren fröjd att gå och duscha.


Det är nästan så jag fick en chock när dörrarna öppnades automatiskt, herrarna åt vänster och damerna åt höger och mitt i allt gick det en rutschbana ner till ett stort lekrum för barnen.




Ett extra litet rum för att göra sig fin i lugn och ro.


Det syns inte så bra men stort och fint duschutrymme att stänga om sig och sedan en dörr in till själva duschen också. Varmt och gott vatten dessutom.

Men före detta besöket tog vi ut cyklarna igen. Jag är så glad att vi har cyklarna med oss, det har behövts lite övertalning. Lite bökigt att ta ut och in dem i bilens garage, men det är det värt. Det var ca 5-6 km in till staden Porec på cykelvägar längs med havet.





Här ligger Porec. En stor hamn kom vi till först.



Städerna påminner oss så om Italien, det är samma arkitektur. iallafall de modernare husen.




Gatorna är så vackra och sköna att gå på.




Det är en så fin gammal stadsdel att titta på.




Detta huset är från 1473.











Vi åt middag på stan idag. Det är inte så billigt precis, vi äter dagens hemma mycket billigare, men då dricker vi ingen öl.


Harald åt pizza, det var den godaste hittills tyckte han.


Jag åt Risotti med räkor, risotti i alla former är en favorit hos mig.


Efter maten bjöds det på en Istrien Brandy och vi fick en present med oss hem!
Efter detta cyklade vi tillbaka igen, det var rätt kallt idag och solen ville inte riktigt. Då var det skönt med en varm dusch.

6 kommentarer:

  1. Så himla fint det ser ut där❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja städerna här är så fina, det kommer fler haha!

      Radera
  2. Som Mia säger!! Ser så vackert ut där!! Och den serviceanläggningen, wow!! Stanna nu och mys där ett tag. Men ni är väl redan på väg mot nästa mål tänker jag... Ha det så gott!! Kram❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vi kör till nästa stad idag, men det är bara 3 mil så det är som att vara kvar! Kram

      Radera
  3. Hört talas om Porec hur fint det skall vara och nu har jag fått "vara" där tack vare er. Serviceanläggningen på campingen är ju som bästa hotell. Fantastiskt. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla! Det är så roligt att höra, ibland tycker jag att det blir för många bilder, men det är så svårt att välja. Kram

      Radera