Translate

söndag 31 mars 2019

Novigrad

Vi är tillbaka i Novigrad på campingen där vi startade vår resa i Istrien för precis en vecka sedan. Vi började köra norrut och eftersom det är ett underbart soligt väder tyckte vi det var svårt att lämna havet och Kroatien. En dag till och idag har vi bara slöat i solen.


Vi började med att köra på småvägar och den här var i minsta laget. Men det är så fint att komma genom byarna. Så småningom körde vi motorvägen upp till Novigrad.



Så var vi på plats igen på den fina campingen, stora platser och havet nära.




Det blir inget bad för mig denna gången, det är kallt i vinden och inga badstegar. Jag får bada när vi kommer hem.



Härnere alldeles vid havet finns det så fina platser, men där gällde inte ACCI kortet som gör platsen billigare.




Middagen idag ser förfärlig ut, men jag måste ändå säga att det var gott. Jag gjorde den som en Pytt i Panna av rester men tillsatte också ett paket fetaost som gått ut i datum. Det blev jättegott, den smälte ner och gav så god smak.


Efter middagen tog jag en kvällspromenad och tog några foton.


Havet låg helt lugnt och platt och dofterna var så härliga.




Imorgon får vi se vart vi kör, har inte bestämt oss än.

2 kommentarer: