Translate

onsdag 10 april 2019

Hemma med glädje

Hemma, det är ett bra ord, jag ska försöka vara lite mer nöjd med att bara vara hemma. Jag trivs ju med det, det är bara den där oron hela tiden efter nya vyer och upplevelser. Vad ger det mig egentligen? Jag är nog rejält skev som barnbarnet Anna brukar säga. När äntligen tvättstugan var klar idag gick jag ut en kort promenad, det får bli längre så småningom.


Under tiden vi varit borta har en blomsterbutik flyttat till höghuset, så trevligt att se blommor där utanför butiken.


Det passade så bra att körsbärsträden blommade.



Underbart att se vår strand igen.





Det är helt underbart ute, vårblommor och grönska.


Jag gick in till barnbarnet Anna och familjen och sa hej till dem.


Mathèo var ledig från förskolan och var också hemma.


Melli hade vuxit dessa veckor.




Hahaha, som jag ser ut och det tycker nog Melli också.


Jag hjälpte Anna att plantera lite krukor. Det var så roligt att träffas igen.


Hemma gjorde jag middag, ni vet nog att jag älskar hårdstekt mat, detta ser kanske väl stekt ut, Oxfärsbiffar med färdig kryddad bearnaisessås. Jag körde potatis i fryern och provade lägga i morötter och efter halva tiden paprika och squash, det blev jättegott.

2 kommentarer:

  1. Ja det är GLÄDJE att ha er hemma igen även om jag gärna haft er här hemma hos mig😘 Vilka underbara vårbilder du bjuder på. Vi får nog vänta på körsbärsträdsblommor ett tag till. Dock visar sig några stackars snödroppar i min rabatt trots kylan. Mysigt attt få träffa Anna och barnen också. KRAAM 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack vad glad jag blir, ja inte för er kyla, men det är likadant varje vår, då är vi i Skåne tidigare. Fast du, idag snöar det! Kram

      Radera