Translate

onsdag 17 april 2019

Underbart väder

Vilket fantastiskt väder det är, bara att njuta! Harald och jag pratar om husbilsåkande, när, var och hur? Herregud, vi kan inte bestämma oss också är det än det ena och än det andra som bokas i almanackan. Vi pratar om en liten tur på Österlen i Skåne och en tur till Öland, men vi kan inte bestämma oss. Mitt i allt fyller jag år, inget jämnt alls, men ändå är det frågan om jag vill fira den eller inte. Under dagen kunde vi ändå bestämma något, Harald har hållit på med 12 voltuttaget i bilen, han var hos Hjermans igår för att kanske få tag i ett nytt uttag, men de kollade och gjorde rent och det var inget fel på det. Efter ännu mer sökning och samtal med Bengt i Örkelljunga blev det så att vi måste köra dit med bilen på onsdag och då tar vi kanske några dagar någonstans i trakterna.

Jag gick en hyfsat lång promenad, 5,7 km. Jag gick tillsammans med dotter Mia och då tänker jag inte alls på att jag går, vi bara travar på och pratar.


Jag satt först här en stund och väntade på Mia.



Åh, det är så vackert nu.




Vi tog en paus och satt här och pratade.


Hemma kunde jag fortsätta njuta på balkongen med min bok medan Harald gjorde middag. Så god Kålpudding med potatis och lingon.


4 kommentarer:

  1. Försöker kommentera igen ... riktigt härlig promenad☀️ // Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ett skit och det är Blogger som är besvärlig!

      Radera
  2. Jaaa, om man ändrar ”kommenterar som” till anonymt så slipper man alla kontofrågor������

    SvaraRadera
  3. Spara tempo? Med sommartillvägagångssättet görs alltid mer. Jag vet inte vem som har på sig byxor, fantastiskt. Jag ser hur roligt vädret är på den här sidan https://www.meteoprog.se/sv/.

    SvaraRadera